حضرت علي(ع) بر تمام موجودات و عناصر خلقت به اذن خدا تسلط داشتند تا آنجا كه زمين ناگفته‌هاي خود را به ايشان عرضه مي‌داشت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران،  یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد امیرالمؤمنین علی(ع)، بی شک تسلط ایشان بر موجودات و عناصر خلق شده به اذن خداوند بوده است به نحوی که در روایات متعدد ذکر شده است که حتی زمین مطیع ایشان و آماده به فرمان آن بزرگوار بوده است!

در روایتی از حضرت فاطمه زهرا(س) آمده است که آن حضرت فرموده‌اند: بعد از رحلت پیامبر(ص)، زلزله‌ای در مدینه اتفاق افتاد و در پی آن مردم وحشت زده از خانه‌های خود بیرون آمدند و تمامی افراد از شدت اضطراب و ترس به خانه امیرالمؤمنین علی(ع) پناه بردند. در پی آن، حضرت علی(ع) در کمال آرامش بیرون آمدند و حرکت نموده تا در جای بلندی ایستادند. آن حضرت نشسته و مردم نیز اطراف آن حضرت نشستند و نگاه به دیوارهای مدینه می‌نمودند که از شدت زلزله به این طرف و آن طرف حرکت می‌کردند. در این حال حضرت به مردم فرمودند: گویا شما از آنچه می‌بینید، می‌ترسید؟

عرض کردند: آری؛ چگونه نترسیم، چرا که تا حال به مانند آن را ندیده‌ايم.

سپس آن ولی الله الاعظم لب‌های مبارک خود را حرکت داده و زیرلب چیزی فرمودند و با دست یداللهی خويش بر زمین زده و فرمودند: چه شده است تو را ؟ آرم بگیر.

و پس از آن در اندک زمانی زمین آرام گرفت و مردم بسیار در شگفت شدند!

سپس آن حضرت فرمودند: از کار من تعجب کردید؟

عرض کردند: آری.

حضرت فرمودند: أنا رجل الذی قال الله: «إذا زلزلت الارض زلزالها و أخرجت الأرض أثقالها و قال الإنسان مالها» فأنا الانسان الذی یقول لها «یومئذٍ تحدث أخبارها»؛ منم آن مردی که خداوند فرموده است: «هرگاه بلرزد زمین چنانکه بیرون آورد بارهای گران خود را (اجساد، اموات و گنج ها) و آن انسان گوید چه شده است تو را زمین (که چنین در تزلزل و اضطرابی)» پس من همان انسانی هستم که به زمین آن را می‌گوید و همچنین «روزی که زمین اخبارش را می‌گوید» زمین برای من سخن می‌گوید و خبرهایش را به من می‌رساند.

 منابع:

1_تفسیر برهان، ج4: 493.

2_مدینة المعاجز، ج1: 354.

3_قطره ای از معجزات چهارده معصوم: 127.

انتهاي پيام/
برچسب ها: علی ، زمین ، تسلط ، موجودات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار