یکی از مراجع تقلید گفت: اگر باور حقیقی به معاد در میان همه انسان‌ها وجود داشت شاهد این همه درگیری در میان مسلمانان نبودیم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، آیت‌الله جعفر سبحانی ظهر امروز در درس تفسیر سوره «یس» که در مدرسه حجتیه قم برگزار شد اظهار کرد: تمام مقدماتی که در این سوره مبارکه آمده مقدمه‌ای است تا خداوند بحث معاد را پیش بکشد؛ حقیقت این است که معاد به زندگی انسان‌ها هدف می‌دهد و دین اسلام هم بر پایه سه اصل و شهادت یعنی شهادت به یگانگی خداوند، رسالت حضرت محمد(ص) و باور داشتن معاد بنا شده است.

وی افزود: زندگی انسان و حیوان باید دارای تفاوتی باشد که معاد عامل اصلی آن محسوب می‌شود به همین دلیل تمام مکاتبی که معاد را نادیده می‌گیرند در حقیقت مسلک‌هایی بیش نیستند و نمی‌توانند نام دین بر خود بگذارند.

این مرجع تقلید با اشاره به ترس گناهکاران و مشرکان از روز قیامت عنوان داشت: کسی که کار نیکو و مطابق با دستور خداوند انجام داده باشد از معاد نمی‌ترسد اما مشرکان صدر اسلام به دلیل اینکه خود می‌دانستند در راه باطل هستند و از معاد می‌ترسیدند به مسخره کردن آن می‌پرداختند و از پیامبر می‌خواستند زمان دقیق آن روز را مشخص کند.

وی ادامه داد: حقیقت این است که هیچ‌ کس نمی‌تواند زمان معاد را مشخص کند و اگر هم چنین کاری انجام دهد نمی‌تواند آن را ثابت کند ولی می‌توان صفات قیامت را برای دیگران شرح داد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با بیان اینکه هیچ کس در روز قیامت و هنگام دمیدن نفخ صور فرصت وصیت کردن هم نخواهد داشت عنوان داشت: چنانچه معاد را با این توصیفات باور داشته باشیم آنگاه از بسیاری گناهان پرهیز خواهیم کرد./س

برچسب ها: قم ، جنگ ، کشور ، اسلامی ، باور ، معاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.