مسئول مؤسسه دانشنامه بقاع و اماکن متبرکه گفت: دانشنامه بقاع و اماکن متبرکه در قالب 22 جلد تدوین شده ولی به دلیل مشکلات مالی چاپ آن به تعویق افتاده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت‌الاسلام محمدمهدی فقیه بحرالعلوم با اشاره به فعالیت موسسه دانشنامه بقاع و اماکن متبرکه اظهار کرد: تحقیقاتی دانشنامه‌ای در حوزه شخصیت‌های دارای گنبد و بارگاه در ایران در قالب امامزاده، آرامگاه، مزار، مقبره، زیارتگاه و قدمگاه صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: دانشنامه بقاع و اماکن متبرکه در 22 جلد تدوین شده و اکنون این کار آماده چاپ است ولی به دلیل هزینه سنگین نتوانستیم برای چاپ آن اقدام کنیم.

فقیه بحرالعلوم عنوان داشت: مؤسسه دانشنامه و بقاع متبرکه تلاش می‌کند از خرافات، تحریفات و دروغ‌هایی که به امامزاده‌ها نسبت داده می‌شود جلوگیری کند.

وی خاطرنشان کرد: فرزندان ائمه اطهار(ع) به ویژه امام موسی کاظم(ع) در مناطق مختلف کشور وجود دارند و می‌توان بیان داشت که بیش از 50 درصد امامزادگان ایران به عنوان فرزندان امام موسی کاظم(ع) معرفی شده‌اند.

مسئول مؤسسه دانشنامه بقاع و اماکن متبرکه یادآور شد: بخشی از کار دانشنامه بقاع و اماکن متبرکه با عنوان «هزار مزار ایران هزار زیارتگاه ثبت شده در میراث فرهنگی» برای اداره بقاع و گردشگری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری چاپ شده است.

فقیه بحرالعلوم عنوان داشت: کتاب‌های مستقلی برای مزارهای شهرهایی مانند شهر ری، سیرجان، تویسرکان و نهاوند تدوین شده و تاکنون 12 جلد آن چاپ شده است./س

برچسب ها: قم ، دانش ، نامه ، بقاع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.