وزير راه و شهرسازي گفت: در دولت هاي نهم و دهم، ۶۵ هزار و ۲۵۱ كيلومتر راه روستايي، شهري و فرعي، بزرگراه، آزاد راه و راه آهن ساخته شد.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران ،مركز روابط عمومي و اطلاع رساني وزارت راه و شهرسازي، علي نيكزاد در مراسم افتتاح بزرگراه قروه – همدان افزود: در حال حاضر ۴۸ هزار و ۱۵۰ كيلومتر راه در كشور در دست ساخت است.

وي به تعداد واحدهاي مسكن مهر كردستان اشاره كرد و افزود: در دولت هاي نهم و دهم در مدت هشت سال كار احداث ۹۰ هزار واحد مسكوني در استان كردستان شروع شده كه از اين تعداد ۶۴ هزار واحد آن به اتمام رسيده است.

نيكزاد افزود: در سال ۸۵ استان كردستان ۳۱۰ هزار واحد مسكوني شهري و روستايي با جمعيت بالغ بر يك ميليون و ۴۴۰ هزار نفر داشت.

وي افزود: ۲۶ هزار واحد از مسكن هاي مهر استان كردستان در دو برنامه تا پايان سال افتتاح خواهد شد.

وزير راه و شهرسازي به اعتبارات دولت براي مسكن مهر اشاره و بيان كرد: علاوه بر زمين هاي رايگان دولتي، هزار و ۹۰۰ ميليارد تومان از وام هاي قرض الحسنه در اختيار متقاضيان قرار گرفت.

وي اظهار كرد: از آغاز بكار دولت مهروز تا كنون در مجموع تعداد چهار ميليون و ۴۰۰ هزار واحد مسكوني در سطح شهرها و روستاهاي كشور مصوب و وارد فاز اجرايي شده است كه با تلاش مردم و مسئولان با پيشرفت قابل ملاحظه اي در حال ساخت و اتمام هستند.

نيكزاد اذعان افزود: از اين تعداد تاكنون حدود سه ميليون واحد مسكوني تكميل و آماده واگذاري شده و بيش يك ميليون و ۵۰۰ هزار واحد باقي مانده به دولت هاي بعدي واگذار خواهد شد و اميدواريم هرچه سريعتر شاهد به بهره برداري رسيدن كليه واحدهاي مسكن مهر در سطح كشور باشيم.

وي با بيان اينكه ۱.۵ ميليون واحد مسكن در حال ساخت است، گفت: اين واحدها ۷۰ درصد پيشرفت فيزيكي داشته است و اين تعداد واحد در حال ساخت در دولت يازدهم افتتاح مي شود.

با حضور معاون اول رئيس جمهور و وزير راه و شهرسازي، 4000 واحد مسكن مهر،60 كيلومتر از بزرگراه سنندج- همدان، 62 كيلومتر بهسازي و آسفالت، 12 كيلومتر راه روستايي و كمربندي شهري حاشيه كوه آبيدر و اورژانس و درمانگاه بيمارستان 32 تختخوابي سروآباد در استان كردستان به بهره‌برداري رسيد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: راه ، ساخت ، راه آهن ، واگذاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار