با توجه به موقعيت جغرافيايي استان گيلان استفاده از فن اوري به همراه برنامه ريزي مي‌توان در اين استان را در توريسم روستايي حائز رتبه نخست کند.

سپيده آشفته پور، کارشناس گردشگري در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اهميت استان گيلان در توريسم روستايي گفت: استان گيلان به سبب قرارگيري در دو مرز خشکي و دريا از ظرفيتهاي فراوان توريسم طبيعي به ويژه روستايي برخوردار است.

وي گفت: قرارگيري برخي روستاهاي اين استان در کنار ساحل دريا سبب تلفيق دو سطح از گردشگري ساحلي و روستايي شده است که وجود يک برنامه ريزي مدون مي تواند صرفه اقتصادي اين دو سطح از گردشگري را دو چندان کند.

اين کارشناس با بيان اينکه توريسم روستايي گيلان به دليل شرايط محيطي نيازمند فن آوري است اظهار داشت: استفاده از نرم افزارهاي موجود بر روي تلفن همراه و سامانه gprs , gps سبب افزايش امنيت گردشگران مي شود.

آشفته پور تاکيد کرد: تقويت زيرساختهاي بخش توريسم در روستاها از جمله راهها و تبليغات از نيازهاي توسعه گردشگري روستايي است که دولت با مشارکت بخش خصوصي مي‌تواند از عهده اين مهم برآيد.

وي در پايان گفت: با توجه به موقعيت جغرافيايي استان گيلان استفاده از فن ‌آوري به همراه برنامه ريزي مي‌تواند اين استان را در  توريسم روستايي حائز رتبه نخست کند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: گیلان ، توریسم ، موقعیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار