سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: ارزش توانایی ها و استقلال علمی و فکری نخبگان بیشتر از متکی بودن به اقتصاد حقوق بگیری در یک نهاد یا سازمان است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران،حسين انواري شب گذشته در ساختمان مرکزی کمیته امداد میزبان 50 نخبه این نهاد به نمایندگی از یک هزار و 580 نخبه ی دانش آموز، دانشجو و طلبه سراسر کشور بود و در خصوص بحث اشتغال به خصوص بعد از تحصیل گفت: نباید به فکر استخدام در نهاد یا سازمان خاصی باشید، زیرا شما دارای استعداد و توانایی هستید که بر پایه ی استقلال، و پشتوانه ی علمی و همت بلندتان می توانید به استقلال مالی برسید.

وی افزود: ارزش کار شما بسیار بالاست و اقتصاد حقوق بگیری استعدادها و توانایی های شما را نادیده می گیرد شما می توانید به کارآفرینان موفقی تبدیل شوید و هر کدام برای خود تشکیلات و کارکنانی داشته باشید.

وی در ادامه بیان داشت: اگر به سمت تجمیع رشته های مرتبط به صورت تشکیل صنف یا تعاونی پیش روید کمیته امداد بهتر می تواند شما را پشتیبانی کند و یا این که برخی از شما را به مراکز خاص مرتبط با تخصص شما معرفی کند.

انواری با اشاره به یکی از نخبگان که با سن کم از مهندسین پروژه ساخت پل است اظهار داشت: توان هر فرد ثابت کنده ی هر فرد است، نه تحصیلات و نه سن، گویای کفایت یک شخص نیست و مدرک تحصیلی دلیل بر کارآمدی نخواهد بود و شما امروز با اندیشه ژرف و همت بلندتان این مهم را ثابت کردید.

سرپرست کمیته امداد در خصوص درخواست توجه ویژه نخبگان پیر نسبت به وظیفه عمومی و دغدغه بیشتر این قشر اعلام کرد:کمیته امداد آمادگی دارد که نخبگان دوران سربازی خود را در مناطق محروم و کم برخوردار این نهاد سپری کنند.

وی در ادامه افزود: کمیته امداد آمادگی بهره گیری از ساعات فراغت نخبگان را در حوزه های مختلف داراست بدین ترتیب که بر اساس فراغت شما برنامه ای طراحی شود که از این طریق هزینه های تحصیل و جاری شما بر اساس توانمندیتان تا حدودی تامین شود.

انواری با اشاره نخبگان به کشف استعدادهای برتر در خانواده ها از آنان درخواست کرد تا خانواده ی نخبگان را به کمیته امداد معرفی کنند.

انواری در پاسخ به مشکلات بسیاری که از جانب نخبگان در زمینه های تهیه وام، نداشتن امکانات برای تحصیلات تکمیلی چون لپ تاپ، تامین هزینه های تحصیلی جاری مطرح شد گفت: امروز بسیاری از پیشرفت ها و موفقیت های شما به علت سختی هایی است که در این مسیر متحمل شده اید طی مسیر ترقی و پیشرفت سهل و ساده نیست و حلاوت و شیرینی همیشه بعد از سختی هاست با همت بلند و صبر و استقامت و توکل به خدا و عنایت او، امروز به این مرحله رسیده اید و برای رسیدن به مقصد نهایی باید باز تلاش و توکل داشته باشید.

وی در پایان خاطر نشان کرد: شما نخبگان سرمایه های کشور و نظام هستید و ما در حد توان خود از شما پشتیبانی و حمایت خواهیم کرد.

ازدواج نخبگان یکی از حاشیه های این نشست بود که از بین 50 نخبه ی دعوت شده تنها 3 نفر مرد، ازدواج کرده بودند که یکی از نخبه ها فراهم نبودن حداقل های مادی و دغدغه های تحصیلی را از جمله موانع ازدواج این گروه مطرح کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار