به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس، به نقل از روابط عمومي دانشگاه پيام نور جهرم ، مقالات علي مصلي نژاد دانشجوي رشتهIT اين دانشگاه با موضوع بررسي نقش بازاريابي در توسعه صنعت گردشگري و گردشگري الكترونيك، در دانشكده فني شهيد مفتح همدان پذيرفته و ارائه شد.
مصلي نژاد در خصوص گردشگري الكترونيك بیان کرد: گردشگري الكترونيك واقعيتي غيرقابل انكار است. وقتي ما به شهروند الكترونيك(e-citizen)، دولت الكترونيك(e-government)، تجارت الكترونيك(e-commerce)، بانكداري الكترونيك(e-banking)، آموزش الكترونيك(e-learning) در قالب جامعه اطلاعاتي(information society) معتقديم، بايد زمينه هاي گردشگري مجازي (e-tourism) را نيز فراهم كنيم.
وي گفت: گردشگري الكترونيك، دور دنيا با يك كليك فقط نيست! گردشگري مجازي، ابزاري است كه توسط آن يك گردشگر بتواند در كم ترين زمان، با كم ترين امكانات، كم ترين هزينه و با كم ترين دانش، ظرفيت هاي گردشگري يك كشور را شناسايي و با يك برنامه هدفمند و طرح هدايت گر از سوي دولت و آژانس ها و مراكز مربوطه به مكاني خاص مسافرت كند.
وي درمورد نقش بازاريابي در توسعه صنعت گردشگري بیان کرد: اگر نگرش ما در مورد توريسم به منزله يك صنعت باشد در اين صورت بايد به عنوان يك كالا مراحل مختلف «توليد»، توزيع و بازاريابي و مصرف را طي كند و در هر مرحله نيز برنامه ريزي مدوني داشته باشد.
مصلي نژاد افزود: بايد در نظر داشت كه تبليغات به راستي مهمترين عنصر بازاريابي در پيشرفت و توسعه صنعت گردشگري است زيرا از ۲۳ ميليون گردشگر تنها سه درصد، تواناييهاي گردشگري كشورمان را ميشناسند و صنعت جهانگردي در فرآيند توسعه، بخشي از ساختار توليد اقتصادي است و در كشورمان ميتواند در آمدي حتي همپاي نفت را داشته باشد./س