معاون آموزشي و پژوهشي مرکز پزشکي سازمان حج و زيارت گفت: به جز 3 قلم داروي کدئين دار و مخدر، ورود دارو به عربستان منعي ندارد.

امين رضا طباطبايي در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران  با اعلام اين خبر عنوان کرد: زائران داروهاي معرفي خود را به غير از داروهاي آرام بخش مخدر و کدئين دار در حين سفر به سرزمين وحي به همراه داشته باشند.
اين مسئول در مرکز پزشکي سازمان حج و زيارت داشتن داروهاي مورد نياز بيماران در ايام عمره و حج را بسيار ضروري برشمر و گفت: برخي فکر مي‌کنند ورود دارو به عربستان ممنوع است و حتي داروهاي ضروري خود را نيز به همراه نمي‌برند در حالي که فقط 3 قلم داروي کدئين دار، آرام بخش و مخدر به عربستان ممنوع است و براي داروهاي ضروري بيماران ممنوعيتي وجود ندارد متاسفانه بسياري از بيماران به همين دليل در ايام عمره بستري مي‌شوند.
طباطبايي همچنين توصيه هايي به عمره گذاران به ويژه آنهايي که در ماه مبارک رمضان عازم هستند کرد و گفت: اکنون در گرمترين فصل سال قرار داريم و گرماي هوا در نيم کره شمالي کشور عربستان شدت بيشتري دارد و زائران بايد مراقبت باشند تا هنگام تردد در اماکن زيارتي که با روزه داري توام شده دچار گرمازدگي و کم آبي بدن نشوند.
وي ادامه داد: درخواست مي‌کنم تا در ساعات گرم روز و زمان تابش مستقيم آفتاب از هتل خارج نشده و انجام اعمال را به ساعات شب واگذار کنند چرا که پياده روي در زير نور آفتاب مخاطره آميز است و به همراه داشتن کلاه سايبان و بطري آ‌ب خنک براي آنان الزامي دانست.
وي به بيماريهاي شايع بين زائران اشاره کرد و افزود: به دليل تجمع جمعيت و گرماي هوا گرفتگي تنفسي، سرماخوردگي و آنفولانزا بين زائران شايع است که رعايت شست و شوي دستها و استفاده از ماسک بين زائراني که مشکلات تنفسي آسم انسداد ريوي دارند به جد توصيه مي شود.
معاون آموزشي و پژوهشي مرکز پزشکي سازمان حج و زيارت خاطرنشان کرد: بيماريهاي اسکلتي، عضلاني بدليل فعاليتهاي بدني زياد و پياده روي زائران حين انجام اعمال رايج است ولي بيشترين علت بستري بيماريهاي قلبي و عروقي است./ف
برچسب ها: دارو ، کدئین ، عربستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار