قطع آب شرب كافي نبود نوسان برق نيز گرماي تابستان را دو چندان كرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، 4 مرداد ماه سال 92 در گرماي بي سابقه فصل تابستان ، هشدار صرفه جويي در مصرف آب به قطع آب شرب برخي نقاط كلانشهر تهران ختم شد.

اين قطعي آب كه شامل منطقه مشخصي نبود، تنها در برخي مناطق نصيب محدوده يك خيابان شد.

روز جمعه به بهانه تعطيلي شركت ها و ارگان ها ، شركت آب و فاضلاب جوابگوي تماس هاي تلفني مشتركان تهراني نبود و تنها صداي گويا علت قطع آب را مصرف بيش از اندازه اعلام كرد.

اين اولين تجربه جيره بندي آب نبود ولي مي توان به جرات گفت بدترين نوع اجراي آن در تهران بوده است به طوريكه بدون اطلاع رساني جريان زمانبندي جيره بندي اجراي اين طرح جاي سوال دارد. 

قطعی‌ آب که براساس اخبار منتشر شده  در مناطق شرق، غرب، شمال و جنوب پایتخت از یک ساعت تا بیش از 12 ساعت به طول انجاميد مردم را با مشکلات جدی روبه رو کرده به طوری که در برخی موارد برای تأمین آب مصرفی خود در بخش‌های شست و شو به صرف هزینه و استفاده از بطری‌های آب معدنی روی آورده اند. 

قطع آب شرب كافي نبود نوسان برق نيز در ماه رمضان امسال را در گرماي تابستان سخت تر از گذشته كرد.

به طوريكه در طي روز نوسان شديد، قطع  و وصل جريان برق در گرمای تابستان امسال فشار بی‌سابقه‌ای به مردم وارد و همچنين باعث از کارافتادن و سوختن وسایل برقی شد كه همگام با افزايش اخير قيمت لوازم خانگي این مسئله دور از انصاف است .

گفتني است؛ در صورت ادامه روند مصرف آب و برق در کشور بالاخص تهران تامین نیاز روزانه کشور با مشکلات عدیده ای مواجه خواهد شد که جیره بندی اولین نشانه های آن خواهد بود.

لازم به ذكر است؛ با توجه به گرماي بي سابقه و رشد فزاينده مصرف برق در حوزه تحت پوشش شركت برق منطقه اي تهران از شهروندان  استانهاي تهران ، البرز و قم به منظور ايجاد امكان استفاده عموم مردم از انرژي برق و تامين برق مطمئن و پايدار  عدم استفاده از لوازم برقي پر مصرف مانند اطو، ماشين ظرفشويي ، ماشين لباسشويي ، سشوار و ... در ساعات اوج مصرف (ساعت12 تا 16 و 19تا23) شد. 

لازم به ذكر است ؛استفاده از لوازم برقي پرمصرف در ساعات غير اوج مصرف به ويژه از ساعت 23 تا 8 صبح ، هزينه بهاي برق مصرفي را تا حدود سه برابر كاهش مي دهد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: تکذیب ، جیره بندی ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار