همدان/

وجود 16 واحد معدني در فامنين

رئيس صنعت، معدن و تجارت فامنين با اشاره به وجود 16 واحد معدني داراي مجوز در شهرستان فامنين گفت: در حال حاضر هفت واحد از معادن شهرستان فعال هستند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛علي شاكري  با اشاره به وضعيت بخش معدن در شهرستان فامنين اظهار داشت: با توجه به اينكه اين شهرستان تازه ‌تأسيس است هنوز ظرفيت براي شناسايي معادن و واگذاري آن به مردم در آن وجود دارد.
وي با اشاره به وجود 16 واحد معدني داراي مجوز در شهرستان فامنين گفت: در حال حاضر تعداد هفت واحد از معادن شهرستان شامل «زرين‌ماسه»، «روعان»، «سراوك»، «زرق»، «عمرآباد شمالي»، «قافلان كوه» و «زاغويجه» فعال هستند.
رئيس اداره صنعت، معدن و تجارت فامنين افزود: معادن فعال در شهرستان شامل لاشه آهكي، سنگ‌هاي تزييني ساختمان، شن و ماسه است.
فامنين فاقد شهرك صنفي و شهرك صنعتي است
وي از سرمايه‌گذاران به ويژه سرمايه‌گذاران بومي خواست براي فعال كردن معادن شهرستان وارد عرصه شوند.
شاكري ادامه داد: شناسايي بيشتر معادن و افزايش آنها در گرو تخصيص اعتبار است كه سرمايه‌گذاران مي‌توانند از ظرفيت شهرستان فامنين در ارتباط با معادن برخوردار شوند.
وي در بخش ديگري از سخنانش با بيان اينكه شهرستان فامنين فاقد ناحيه صنعتي، شهرك صنعتي و شهرك صنفي است، ابراز داشت: در حال حاضر كار زيرسازي ناحيه صنعتي نگارخاتون در حال انجام است.
رئيس اداره صنعت، معدن و تجارت فامنين در پايان با اشاره به تلاش مسئولان استان براي احداث منطقه ويژه اقتصادي جهان‌آباد، عملياتي شدن آن را گامي مؤثر در پيشرفت استان و منطقه فامنين دانست./س
برچسب ها: واحد ، معدنی ، فامنین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.