در جریان افشاگری مربوط به استفاده از نوع خاص داروهای نیروزا در کلینیک فلوریدا مشخص شد که چندین بازیکن لیگ بسکتبال NBA و NCAA نیز در این ماجرا دخیل هستند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ یک کلینیک در فلوریدا به خاطر افشای خبر استفاده بازیکنان بیسبال آمریکا از داروهای نیروزای تهیه شده در این کلینیک جنجال ساز شد اما براساس گفته های بعدی شخص افشاگر ماجرا، چند بازیکن لیگهای بسکتبال NBA ،NCAA و همچنین لیگ بوکس حرفه ای و تنیس آمریکا نیز در لیست ورزشکارانی قرار می گیرند که از خدمات این کلینیک استفاده کرده اند هر چند هویت این ورشکاران به طور کامل توسط کلینیک مزبور مخفی نگه داشته شده و تمام اطلاعات مربوط به این نفرات محفوظ است.

گفتنی است در این کلینیک شکل خاصی از دوپینگ انجام می شده که در لیست آزمایشات ضد دوپینگ قرار نداشته و به خصوص با توجه به هورمونی بودن داروهای مصرفی، در هیچ یک از آزمایشات مختص لیگ NBA اثری از دوپینگ بازیکنان خاطی دیده نمی شد.

براساس قوانین فعلی لیگ NBA بازیکنانی که از داروهای نیروزا استفاده می کنند در بار اول 20 جلسه و بار دوم 45 جلسه محروم می شوند اما بازیکن خاطی در صورت تکرار دوباره تخلف به طور کامل از لیگ اخراج می شود.

استرن مدیر اجرایی لیگ NBA از پی گیری ماجرا و تغییرات در نحوه آزمایشات دوپینگ لیگ در جلسات آینده اتحادیه خبر داده است.
برچسب ها: دوپینگ ، بسکتبال ، جنجال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار