یک روانشناس اجتماعی گفت: انحرافات اخلاقی بی عاطفگی همسران و بهره گیری از رسانه های دیجیتال طبیعتا وفاداری زن و شوهر به همدیگر بیشتر به افسانه تبدیل خواهد کرد.

نیرچی زاده در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: مهمترین دلیل طلاق خاموش بی توجهی به تمایلات و نیازهای آشکار و پنهان زوجین به یکدیگر می باشد و تاثیرپذیری از فرهنگ مدون خصوصا به عنوان اوماتیسم یا همان خودمحوری یعنی انسان هایی که به خود اهمیت می دهند.

نیرچی زاده گفت: کم توجهی به ابعاد معنوی خانواده و به نوعی تقدس زدایی از خانواده که جز بیماریهای قرن حاضردر فرهنگ ملل در حقیقت خانواده است که اگر به آن توجه نگردد و مشارکتی در زندگی زن و شوهر وجود نداشته باشد به شکست نهایی تبدیل می شود.

این روانشناس اجتماعی گفت: انحرافات اخلاقی را بهره گیری از رسانه های دیجیتال دانست که وفاداری زن و شوهر به همدیگر بیشتر به افسانه تبدیل خواهد شد علت این انحرافات بی توجهی به تمایلات و نیازهای آشکار پنهان زوجین به یکدیگر و چند شغل بودن همسر، خستگی و تفریحات چون ماهواره اینترنت و چشم هم چشمی های خانواده است و باعث می شود از هویت دینی فاصله بگیرند و به این مرداب نزدیک تر شوند و به نیازهای زمینی دل بسپارند و از نیازهای آسمانی دور شوند و در دنیای مجازی به ناهنجاری اخلاقی کشیده شوند و به همین دلایل ما نتیجه را می بینیم و خود طلاق را نمی بینیم و به همین دلیل طلاق خاموش نام می گیرد و در نتیجه به جنایت ها و ناهنجاری های اخلاقی و آسیب های اجتماعی کشیده می شود.

این کارشناس اجتماعی خاطر نشان کرد: راه حل و پیشگیری این طلاق خاموش توجه به مکتب اهل بیت و بازگشت به دستورات ناب اسلامی بازگشت به اصالت نه لزوما به سنت ها، حداکثر رضایت زن و شوهر روی می دهد.

نیرچی در پایان در خصوص طلاق خاموش به نقل از حدیثی از پیامبر اسلام(ص) خاطرنشان کرد: اگر مردی در کنار همسرش بنشیند و با همسرش کلام محبت آمیز بزند گویی از اعتکاف از مسجد نبی بالاتر است./ف
برچسب ها: زن ، شوهر ، طلاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار