متاسفانه در حال حاضر ميكروب ها در محيط بيمارستان ماندگار شده اند كه اين موضوع يك مشكل جدي محسوب شده و خطرات زيادي را به دنبال دارد.

منصور خالصي استاديار دانشگاه علوم پزشكي تهران در گفتگو با خبرنگار علمي  باشگاه خبرنگاران افزود: عفونت هاي بيمارستاني عارضه عمده مراقبت‌هاي بيمارستاني است كه موجب عوارض قابل ملاحظه‌اي مي‌شود.

وي با بيان اينكه بيمارستان بايد محيطي امن و توام با آسايش براي بيماران و پرسنل خود بيمارستان باشد اظهار داشت: بروز عفونت هاي بيمارستاني و مقاومت و ماندگاري عوامل ميكروبي در سطح بيمارستان ها موجب شده كه سطح ايمني از نظر ابتلا به عفونت تا حدودي كاهش يابد.

خالصي تاكيد كرد: متاسفانه در حال حاضر ميكروب ها در محيط بيمارستان ماندگار شده اند كه اين موضوع يك مشكل جدي محسوب شده و خطرات زيادي را به دنبال دارد.

وي گفت:‌بروز آسيب و صدمات جدي به بيماران و همچنين مرگ و مير تعداد قابل توجهي از افراد بيمار از مهمترين مشكلات مرتبط با ماندگاري ميكروب ها در محيط بيمارستان ها است.

خالصي خاطر نشان كرد: مصرف بيش از اندازه و نا به جاي داروها به ويژه آنتي بيوتيك ها مراقبت ناكافي از بيمار عدم پيگيري مناسب و نظارت ناكافي در سطح بيمارستان از جمله در واحدهايي كه مستقيما با بيمار و لوازم آن سر و كار دارند از دلايل مهم ماندگار ميكروب ها در محيط بيمارستان است./ع2

برچسب ها: عفونت ، میکروب ، بیمار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار