براساس نتایج مطالعات اخیر با توجه به افزایش موارد همزمانی عفونت های سل و اچ آی وی، کنترل بیماری سل بدون کنترل بیماری ایدز و عفونت اچ آی وی بسیار دشوار و در مواردی غیر ممکن است.

 احمد سراوانی، دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران  افزود:یکی از مهمترین مشکلات و معضلات در خصوص سل، افزایش موارد همزمانی ابتلا به این بیماری و برخی دیگر از بیماری ها نظیر ایدز و برخی از بیماری های مزمن است.

وی با بیان اینکه ابتلای همزمان به عفونت های سل و اچ آی وی مشکلات زیادی به دنبال دارد ، تاکید کرد: افزایش موارد فعال شدن سل، افزایش طول مدت بیماری، بالا رفتن هزینه های درمان، کاهش، اثربخشی درمان و افزایش خطر مرگ ناشی از بیماری عفونت ایجاد شده، از جمله مشکلات مهم مرتبط با همزمانی بیماری های سل و ایدز است.

 سراوانی تصریح کرد: براساس نتایج مطالعات اخیر با توجه به افزایش موارد همزمانی عفونت های سل و اچ ای وی، کنترل بیماری سل بدون کنترل بیماری ایدز و عفونت اچ آی وی بسیار دشوار و در مواردی غیر ممکن است.

وی گفت: در حال حاضر حدود 15  میلیون نفر در جهان به بیماری سل مبتلا هستند که درصد قابل ملاحظه ای از این بیماران همزمان به عفونت اچ آی وی نیز دچار هستند./ح
برچسب ها: سل ، ایدز ، عفونت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار