استفاده از ذرت به دليل غذاي طيور و مصرف روغن ذرت بايد مورد توجه فعالان بخش كشاورزي قرار گيرد.

امير حجتي توليد كننده ذرت در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با اشاره به اهميت توجه به توليد ذرت در كشور گفت: توليد ذرت در كشور به دليل غذاي طيور و مصرف روغن ذرت از اهميت و ارزش غذايي بالايي برخوردار است.
وي گفت: در حال حاضر ظرفيت توليد ذرت در كشور شرايط خوبي دارد به طوري كه ميزان 250 هزار تن در سال 371 جاي خود را به ميزان 520 هزار تن در سال 1389 داده است.
حجتي ادامه داد: سطح زير كشت ذرت در چند سال اخير از 60 هزار هكتار به 181 هزار هكتار رسيده است.
اين كارشناس با بيان اينكه ميزان عملكرد توليد ذرت افزايش يافته است، گفت: ميزان عملكرد در واحد سطح از 4100 كيلوگرم در هكتار به 6133 كيلوگرم افزايش يافته است كه اين مهم نشان دهنده ظرفيت توليد ذرت در كشور است.
وي با تأكيد بر اينكه گياه ذرت به آب و آفت حساس است، اظهار داشت: در توليد ذرت بايد توجه كافي به ميزان آب گياه شود و در نقاطي كه آب كافي وجود ندارد، با آبياري تحت فشار كم آبي را مديريت كرد، در مبارزه با آفات ذرت آفت كش هاي بيولوژيك را مورد توجه قرار داد.
حجتي خاطرنشان كرد: استان هاي فارس، خوزستان و كرمانشاه رتبه هاي نخست توليد ذرت در كشور را دارا هستند كه با توجه به اهميت ذرت در گسترش تبديلي با كمك بهش خصوصي مي توان زمينه هاي اشتغال را فراهم كرد.
انتهاي پيام/
برچسب ها: ذرت ، تولید ، غذای
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار