معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

ورود ماهانه ۲.۹ فروند هواپیما به ناوگان هوایی/ ایرادات ایران ۱۴۰ برطرف شد

رئیس سازمان هواپیمایی با اشاره به این‌که محدودیت‌های ایران ۱۴۰ برای استفاده در ایرلاین‌های داخلی برطرف شد، گفت: در سیزده ماه اخیر به‌طور میانگین ماهانه ۲.۹ فروند هواپیمای به‌روز با هدف نوسازی و توسعه وارد ناوگان هوایی کشور شده است.

به گزارش سرويس وبگردي باشگاه خبرنگاران حمیدرضا پهلوانی گفت:از خرداد سال گذشته تاکنون 38 فروند به ناوگان هوایی افزوده شده و یکی از برنامه‌‌های سازمان هواپیمایی استفاده از ظرفیت داخلی تولید هواپیما برای توسعه ناوگان است.

وی با تأکید بر این‌که در يین راستا برای به‌کارگیری هواپیماهای ایران 140 برنامه‌ریزی لازم صورت گرفته ، تصریح کرد: تمام عیوب مورد نظر سازمان هواپیمایی کشوردر یک پروسه چند ماهه در این هواپیما حل و محدودیت آن برداشته شد، به‌طوری که در حال حاضر از ایران 140درپروازهای داخلی و خارجی استفاده می‌شود.

معاون وزیر راه وشهرسازی درخصوص حمایت ازشرکت‌های هواپیمایی داخلی برای خرید این نوع هواپیما نیز گفت:‌ برخی ازایرلاین‌ها برای خرید هواپیمای ایران 140 برنامه‌هایی داشته و دارند، سازمان نیز ورود این هواپیما را به ناوگان شرکت‌های هواپیمایی تسریع می‌کند.

پهلوانی بابیان "ما ازبه‌کارگیری ایران 140 حمایت می‌کنیم"، خاطرنشان کرد: یکی ازامتیازات ایران 140 وابستگی کم آن به ارز است.

وی با بیان این‌که تأمین منابع خرید هواپیما به ارتباط ایرلاین‌ها وصندوق توسعه ملی بستگی دارد، گفت:با توجه به این که نیازهای ارزی برای خرید ایران 140  درمقایسه با هواپیماهای خارجی کم است، بنابراین ایرلاین‌ها محدودیت چندان یدر این زمینه ندارند و یکی از گزینه‌های مناسب برای نوسازی و توسعه ناوگان هوایی ایرلاین‌ها محسوب می‌شود.

به‌گفته وی، اشکالات فنی ایران 140از طریق مرکز اصلی برطرف شده و این مسئله تشویقی برای تولیدکننده و مصرف‌کننده است.

منبع:تسنيم


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار