بر طبق بررسي هاي جهاني بيشترين بار خطرات تهديد كننده سلامت بر دوش افراد فقير و مستضعف جوامع مختلف است و سلامتي اين افراد در بسياري از جوامع مورد كم توجهي يا بي توجهي واقع شده است.

داود رضايي منش دانشيار دانشگاه علوم پزشكي تهران در گفتگو با خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران گفت: رابطه نزديكي ميان عوامل خطر ابتلا به بيماري ها و نارسايي ها و فقر وجود دارد كه اثرات اين موضوع نه تنها بر روي خود افراد فقير بلكه بر روي كل افراد جامعه تاثير مي گذارد.

وي با اشاره به اينكه در سطح جهاني تعداد بسياري زيادي از مردم جوامع مختلف با مشكلات و عوارض ناشي از فقر دست به گريبانند اظهار داشت: متاسفانه وضعيت افراد فقير در جهان و در واقع ميزان عوارض و مشكلات ناشي از فقر به ويژه بر روي سلامتي در طي سال هاي اخير تغييرات خاصي نكرده و حتي در مواردي شاهد وخامت اوضاع نيز بوده ايم.

رضايي منش تاكيد كرد:‌بر طبق بررسي هاي جهاني بيشترين بار خطرات تهديد كننده سلامت بر دوش افراد فقير و مستضعف جوامع مختلف است و سلامتي اين افراد در بسياري از جوامع مورد كم توجهي يا بي توجهي واقع شده است.

وي يادآور شد: توجه بيشتر به خطرات تهديد كننده سلامت به ويژه در بين افراد فقير و مستضعف مقابله مستقيم با فقر، توجه جدي به وضعيت بهداشتي و درماني و تعامل و همكاري كشورها و سازمان هاي بهداشتي براي كاهش بار خطرات تهديد كننده سلامت كه به طور عمده بر دوش افراد فقير سنگيني مي كند بسيار مهم و ضروري است./ع2
برچسب ها: تهدید ، سلامت ، فقیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار