توسط مركز ماهر صورت گرفت؛

شناسايي بيش از 40 هزار آدرس اينترنتي آلوده

مركز ماهر تا كنون 43800 آدرس اينترنتي آلوده را در حوزه داخل و خارج از كشور شناسايي نموده و هشدارهاي ايمني لازم را در جهت پاكسازي ارائه كرده است.

اسماعي رادكاني معاون گسترش فناوري اطلاعات سازمان فناوري اطلاعات ايران در بيان فعاليت هاي مركز ماهر به خبرنگار اورژانس it باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: اين مركز پس از شناسايي آدرس هاي اينترنتي آلوده در حوزه داخل و خارج هشدارهاي امنيتي و راهنمايي هاي مكاتبه اي و پاسخگويي تلفني را در جهت پاكسازي هرچه سريعتر به دارندگان اين آدرس ها ارائه كرده است.

وي افزود: مركز ماهر با توجه به استقرار حسگرهاي شناسايي بد افزار امكان شناسايي آلودگي در سطح كشور را داشته و راهكارهاي مربوط به منظور پاكسازي را در اختيار سازمان هاي آلوده قرار مي‌دهد.

وي با اشاره به تعامل مستقيم اين مركز با تمامي سازمان ها و دستگاه هاي اجرايي كشور اذعان داشت: سازمان ها قادر به ارسال ترافيك يا فايل مشكوك به آلوده به مركز ماهر هستند تا بررسي هاي تكميلي در اين زمينه صورت گيرد.

وي خاطر نشان كرد: اين مركز برحسب ضرورت به عنوان CERT ملي كشور با مراكز و شركت هاي امنيت فناوي اطلاعات در داخل و خارج از كشور به تبادل اطلاعات مي‌پردازد./ع2

برچسب ها: اینترنت ، آلوده ، اطلاعات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار