عسل یک محصول غذایی مفید و یک اکسیر پر ارزش است که از قرنها پیش به عنوان عالیترین و مقوی ترین غذاها شناخته شده و همچنین به واسطه ویژگی های شفابخش خود به عنوان دارو در دمان اکثر بیماریها در بین تمام ملل کاربرد داشته است .

به گزارش خبر نگار اقتصادي باشگاه خبر نگاران ،ماده اصلی عسل شهد گلها و گیاهان مطر و شفابخش است که توسط زنبور عسل پس از مکیدن ، تغلیظ و تغییر شکل دادن ساخته شده و به عنوان یک غذای خوشمزه و کامل در دسترس انسان قرار می گیرد .

در کشور ما که عسل تولیدی آن منحصر به فرد و در نوع خود بی نظیر است نه تنها به جنبه دارویی آن توجه نشده است بلکه از نظر مصرف غذایی هم مورد کم لطفی قرار گرفته است و این نعمت خدادادی و هدیه آسمانی که به راحتی می توان آن را تولید و در اختیار همگان قرار داد هنوز ارزش واقعی خود را بین سایر مواد غذایی بدست نیاورده و موجب عدم توجه بیشتر مردم به آن گردیده است

به طوریکه هنوز هم مربا ها و قندهای مصنوعی را به این غذای بهشتی و اکسیر حیات که از هر نظر برتری ممتاز و چشمگیری نسبت به همه مواد غذایی و خوراکی داشته و دارد رجحان می دهد که علل اصلی آن عدم شناخت از مزایا و ارزش های واقعی عسل است .

پرويز ساساني توليد کننده عسل در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبر نگاران گفت :عسل ايران به عنوان معجون در دنيا شناخته مي شود چرا که با توجه به طبيعت ايران ،عسل ايراني مخلوطي از چند گياه مختلف است .

وي تخريب محيط زيست را اساسي ترين تهديد زنبوردار ها عنوان کرد و گفت :چراي بي رويه و غير اصولي دامدارها و پيشروي انسان ها در جنگل ها و طبيعت براي کشاورزي و شهرسازي ازعوامل تخريب محيط زيست است و با توجه به تاثير مستقيم طبيعت بر زنبور با ادامه اين روند آينده خوبي در انتظار زنبوردارها نخواهد بود .

اين توليد کننده عسل تصريح کرد : پرورش ملکه هاي اصلاح شده يکي از دغدغه هاي اصلي زنبور دارها است .

وي طول خرطوم ملکه هاي عادي 4را mm و طول خرطوم ملکه هاي اصلاح شده را 6 mm بيان کرد و افزود : با 2 mm تفاوت 100 کيلوگرم در هر کندو تفاوت توليد عسل را خواهيم داشت .

ساساني در پايان خاطر نشان کرد : عسل دارای خاصیت اسیدی بوده و نگهداری و بسته بندی آن در ظروف فلزی بسیار خطرناک است زیرا اسید موجود در عسل موجب خوردگی فلزات می شود سپس آن با مواد قندی عسل مخلوط می شود و روی کیفیت عسل تاثیر می گذارد . سالم ترین روش نگهداری عسل در حجم کم ظروف شیشه ای ، لعابی یا سفالی است .

برچسب ها: عسل ، ملکه ، زنبور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار