سید سعید حیدری طیب نماینده کرمانشاه به مناسبت "روز ملی کرمانشاه" گفت: استان ما زمانی استان پنجم کشور بود و مرکزیت غرب ایران را داشت، اما بنا به دلایلی جایگاه پیشین خود را از دست داد.


به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه


وی هشت سال جنگ تحمیلی را از مهمترین دلایل عقب ماندن کرمانشاه از توسعه، عمران و آبادانی دانست و افزود : در این هشت سال صرف نظر از اینکه استان ما بارها مورد بمباران دشمن قرار گرفت و بسیاری از بخش های آن تخریب شد، سرمایه گذاران نیز سرمایه های خود را از استان خارج کردند.

این عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه،گفت : در سال های جنگ تحمیلی بودجه عمرانی که باید صرف کرمانشاه می شد در استان های دیگر به مصرف رسید و در حالی که کرمانشاه مورد تخریب ناشی از جنگ قرار می گرفت استان های دیگر در حال توسعه و ساخت و ساز بودند.وپس از جنگ نیز سرمایه گذاران و نخبگان دیگر تمایلی برای ماندن در کرمانشاه نداشتند و به استان های دیگر و حتی خارج از کشور مهاجرت کردند.

وی عنوان کرد : پس از جنگ نیز امتیازی برای محرومیت زدایی از کرمانشاه و حمایت از مردم این استان در نظر گرفته نشد و حتی بسیاری از شهرهای ما نیز به عنوان شهر جنگی معرفی نشدند.

نماینده کرمانشاه با انتقاد از وضعیت فرهنگی موجود افزود : به فرهنگ کرمانشاه هم آنطور که باید بها داده نشد و علی رغم اینکه کرمانشاه استانی با فرهنگ های مختلف و اصیل بود امروز جایگاه فرهنگی مناسبی ندارد.

حیدری عنوان کرد : باید به بخش فرهنگ نیز توجه ویژه ای شود و پیش از هر کاری اقدامات فرهنگی در دستور کار قرار گیرد./س

 

برچسب ها: کرمانشاه ، اصیل ، محروم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.