افزایش سرانه درمانی باید یکی از اولویت‌های دولت جدید باشد.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد رئیس نظام پزشکی خراسان‌رضوی با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر سهم بخش بهداشت و درمان در بودجه کشور بسیار ناچیز است و باید این میزان افزایش پیدا کند.

مصطفی محرابی محرابی گفت: سهم بخش سلامت در بودجه کل کشور در حال حاضر در حدود 5.5 درصد است، در حالی که در کشورهای پیشرفته این رقم، 10، 12 و حتی در برخی از کشورها تا 15 درصد است و این مسئله نمایانگر این است که آنها برای بخش درمان و سلامت خود اهمیت زیادی قائل هستند.

رئیس نظام پزشکی خراسان‌رضوی افزود: آموزش، سلامت و امنیت سه مقوله‌ای هستند که در بیشتر برنامه‌ریزی‌های کشورهای پیشرفته در اولویت قرار می‌گیرند، اما در کشور ما تا حدودی در مورد مقوله سلامت غفلت شده است.

محرابی بیان کرد: سرانه درمان ایران در میان کشورهای منطقه بسیار پائین است و افزایش میزان آن باید یکی از اولویت‌های اصلی وزیر بهداشت و درمان دولت منتخب باشد.

وی در ادامه با اشاره به مدیریت بودجه یادآور شد: علاوه بر اینکه بودجه اختصاص یافته ناچیز است، در مدیریت بودجه نیز دچار اشکال هستیم.

محرابی ادامه داد: بخش‌نامه‌ها و تصمیمات اتخاذ شده در بخش بهداشت و درمان، نباید عجولانه و متعدد باشد، بلکه باید با تأمل بیشتری در زمینه این تصمیمات اقدام شود.

 

برچسب ها: افزایش ، سرانه ، درمانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.