تولید یک میلیون لیتر بنزین در روز با عدد اکتان بالای96 و تحقق تولید بنزین100LL ازدستاوردهای ارزشمند طرحهای اجرا شده در پالايشگاه آبادان که بعنوان تامین کننده سوخت هواپیماهای ملخی و پیستونی است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، فردین راشدی، رئیس اداره نگهداری و تعمیرات شرکت پالایش نفت آبادان، با اشاره به نقش و حضور اداره نگهداري و تعميرات شركت پالايش نفت آبادان در طر حهاي جديد اين شركت گفت: بخش تعمیرات اساسی این اداره، بخش عنوان آور پالایشگاه در سطح کشور و مایه افتخار تمام کارکنان طی 10 سال گذشته بوده است.

وی تصریح کرد: این مجموعه از مهرماه سال 89 در فاز 3 پروژه بنزین سازی، مستقر و موجب شکل گیری فعالیت هايي پویا در آن منطقه پالایشی شد که نقطه عطف آن با راه اندازی واحدهای مرحله دوم این فاز، یعنی واحد پیچیده ال یکلاسیون به همراه واحدهای وابسته  ایزومریزاسیون و اسیدسازی در سال 91 شکل گرفت.

راشدی اظهار داشت: تولید یک میلیون لیتر بنزین در روز با عدد اکتان بالای 96 و تحقق تولید بنزین 100LL که به طورمعمول در گذشته وارد می شد و تامین کننده سوخت هواپیماهای ملخی و پیستونی است، از دستاوردهای ارزشمند طرح های مورد بهره برداری به شمار می رود که با همت جمعی اداره های بهره برداری و مهندسی با محوریت اداره نگهداري و تعميرات و با تلاش کارکنان این اداره و ساخت قطعات موردنیاز مشابه نمونه اصلی در کارگاه مرکزی پالایشگاه، محقق شده است.

وی اضافه کرد: از دیگر اقدامات این اداره، نگهداشت واحدهای مرحله اول فاز 3 به خصوص کت کراکر است که یکی از نقاط قوت و برجسته پالایشگاه آبادان محسوب می شود.

رئیس اداره نگهداری و تعمیرات شرکت پالایش نفت آبادان، اظهار داشت: تعیین مرکز خوداتکایی در ساخت قطعات در کارگاه مرکزی پالایشگاه، اقدامي چشمگیر بود که باعث شد بخشی از این واحد با انجام تعمیر و رفع عیب قطعات، ارتقا یابد و در خط تولید و شبیه سازی قطعات قرار گیرد. این مهم، آثار قابل تقدیری را در پی داشت، از جمله ساخت مبدل های حرارتی با هزینه ای به مراتب پایین تر از ارزش ریالی 18 میلیارد تومان که مبلغ تامین هر یک از این دستگاه هاست.

وی تاکید کرد: تعمیر اساسی واحد تبدیل کاتالیستی در دیماه گذشته، در کمتر از زمان مقرر ( 25 روز) به انجام رسید و این واحد به مدار بهره برداری برگشت، ضمن این که تعمیر اساسی واحد خلا 55 ، تعمیر اساسی واحد تفیکک گاز شماره3، تعمیر اساسی مشعل های شماره 2 و 3، تعمیر بیش از 30 کیلومتر لوله در اندازه های مختلف با هزینه ای بالغ بر 2 میلیارد تومان، تعمیر اساسی بیش از 8 دستگاه مخزن، تعمیر دیگ بخار 52 تلمبه خانه شماره 3 و آماده سازی زلال کننده های آن واحد در آستانه تغییر فصل، احیای شبکه آتشنشانی پالایشگاه با بهره گیری از توانمندی موجود و انجام بیش از 15 کیلومتر لوله کاری آب آتشنشانی با صرف 30 درصد هزینه اصلی که در شرایط معمول در قالب شرح کار 4 میلیارد تومان براورد شده بود، از دیگر فعالیت های درخشان کارکنان اداره تعمیرات طی 12 ماه گذشته است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار