غلامعلی حداد عادل در مراسم افطاری کانون اسلامی فارغ التحصیلان شبه قاره هند خاطره ای از سفر مقام معظم رهبری به هند در سال 59 تعریف کرد.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران "غلامعلي حداد عادل" در مراسم افطاری کانون اسلامی فارغ التحصیلان شبه قاره هند به سابقه تشکل مذکور اشاره کرد و اظهار داشت: بنیان گذاران کانون اسلامی فارغ التحصیلان شبه قاره هند از ابتدای تاسیس جوان بودند و آن روزها یک موی سفید در سر و صورت نداشتند اما امروز یک موی سیاه در صورتشان پیدا نمی شود و این سند قدمت و سابقه شماست که باید آن را قدر بدانید.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام کشور کانون اسلامی فارغ التحصیلان شبه قاره هند را مهم دانست و به علاقه خود به این کشور اشاره کرد و ادامه داد: بنده حداقل 5 بار به هند سفر کردم.

وی به بیان خاطره ای از سفرش به هند پرداخت و تصریح کرد: در سفر به هند ما مهمان فردی به نام آقای علی جواد بودیم که از تبار ایرانی است و در هند به کار بازرگانی اشتغال دارد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بنده و همسرم در این سفر مهمان آقای علی جواد بودیم، وی یکی از افتخاراتش این بود که مقام معظم رهبری که در سال 59 به هند سفر کرده اند در خانه وی اقامت داشته اند.

حداد عادل تصریح کرد: در این سفر آقای علی جواد بنده را به طبقه دوم خانه اش برد و یک اتاق را به من نشان داد و گفت که زمانی که مقام معظم رهبری در منزل وی اقامت داشته اند اتاق طبقه دوم را در اختیار ایشان قرار دادیم و در آن اتاق تختی بود که آقای علی جواد به مقام معظم رهبری فرموده بودند از آن تخت استفاده کنند .

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آقای علی جواد نقل می کرد که صبح که ما به اتاق آمدیم دیدیم که مقام معظم رهبری بر روی تخت نخوابیده بودند و یک پتو را روی زمین انداخته و روی آن استراحت کرده بودند این حرکت حضرت آقا برای آنان پیام داشت و به آن خانواده نشان داد که یک فرد چقدر تقوا را رعایت می کند و بنده نیز قصد دارم بگویم کارهای خدا حساب دارد و بیخود نیست که افرادی به مقامات معنوی می رسند.

حداد عادل تاکید کرد: براساس آیات قرآن روزه انضباط عملی همه ادیان است یعنی اینکه همه ادیان الهی روزه دارند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: یک رابطه محکمی میان روزه و دینداری وجود دارد این سوال مطرح می شود که این واجب مهم حکمش چیست و چه رابطه ای میان روزه و تقوا وجود دارد، تقوا به معنای خویشتن داری و خود نگه داشتن است و تقوا با انسان کاری را می کند که ترمز با ماشین انجام می دهد.

حداد عادل با بیان اینکه غرض از روزه خواستن و نکردن است ادامه داد: روزه تمرینی برای گناه نکردن است؛ فرق دین با انضباط های غیر دینی و اجتماعی این است که دین قوه ای را از درون انسان بر وی حاکم می کند یعنی خود انسان برخودش مصلت می شود و دنیای ما در حال حاضر گرفتار بی دینی است.

500 سال است که در جهت مقابل دین حرکت می کنند یعنی بر تصمیم گیری های اجتماعی آنان هیچ عامل وعقیده دینی حاکم نیست.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به معنای سکولاریسم یعنی اینکه تقوا در اداره جامعه نقش تعریف شده نداشته باشد اشاره کرد و ادامه داد: تمام گروه های ضد انقلاب از بهایی ها گرفته تا بعضی گروه هایی که ادعای مسلمانی می کنند در یک چیز یعنی جدایی دین از سیاست مشترک اند و این مسلئه دیکته شده غرب است ، همین غربی ها که درسکولاریسم تاکید دارند در بعضی مواقع برای پیشبرد مقاصد خودشان دین را سیاسی می کنند و نمونه آن رژیم صهیونیستی است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: رژیم جعلی صهیونیستی که سرزمین های فلسطینی ها را غصب کرده براساس تبلیغ یک باور دینی؛ همین آمریکایی ها که می گویند باید سکولاریسم باشد با تمام قدرت خود از رژیم جعلی صهیونیستی دفاع می کنند اما وقتی مسلمانان می خواهند حکومت دینی تشکیل دهند با هزار توطئه و ترفند مانع می شوند.

وی تصریح کرد: آمریکایی ها و غربی ها که برای ما و بسیاری دیگر از کشورها جدایی دین از سیاست را مطرح می کنند در سوریه جنگ دینی به راه می اندازند و در ایران که رابطه دین و سیاسیت به ضرر آنها است، بلندگوهایشان دم از جدایی دین از سیاسیت می زند و تمامی اینها نتیجه بی دینی است.

وی تاکید کرد: کسانی که می خواهند اخلاق و اصلاحات اجتماعی را از بیرون دین تامین کنند می گویند برای اینکه مردم منحرف نشوند باید پلیس و قانون و ... بگذاریم اما سوال این است که اگر مردم اشتباهي می کنند از کجا معلوم که پلیس و بازرس شما اشتباه نکند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: مشکل آدمی همیشه از راه کنترل های بیرونی قابل حل نیست و اگر در انسان یک قوه ای برای کنترل درونی نباشد کنترل بیرونی فایده ای ندارد یعنی اگر انسان رابطه میان خود و خدا را اصلاح نکند رابطه خودش و بندگان اصلاح نمی شود.

عادل با بیان اینکه در قرن امروز علم صنعت، اقتصاد، قانون، ثروت و هنر وجود دارد اما اعتقاد به خداوند و تقوا وجود ندارد افزود: ببینید که دنیا به چه روزی افتاده است این مسئله در واقع براثر بی تقوایی و بی دینی بوده است.

عادل خاطر نشان کرد: خداوند فرموده آنجایی که نور خدایی نباشد از هیچ جایی روشنی نمی گیرد.


انتهاي پيام/

برچسب ها: حداد ، عادل ، افطاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار