رئیس جهاددانشگاهی استان البرز برگزاری موفق جشنواره علم تا عمل دراستان البرز را راهی برای معرفی پتانسلهای علمی این استان دانست.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد استان البرز سیدعلی اکبر هاشمی راد، در چهارمین جلسه شواری سیاست گذاری جشنواره علم تا عمل استان البرز که ظهر امروز در محل سالن شهید رجایی استانداری البرز برگزار شد، گفت: استان البرز، استانی است با پتانسیلهای بالای علمی و دانشگاهی، که دراین راستا حضور پر رنگ در جشنواره علم تا عمل موجب ارتقاء این پتانسیلها در سطح ملی می شود.

وی با اشاره به طرحهای ارائه شده به این جشنواره در سال گذشته، افزود: با توجه به اینکه در سال گذشته 120 طرح به این جشنواره  ارائه شده است امیدواریم با تلاش دستگاههای اجرایی استان در چهارمین جشنواره علم تا عمل این طرحها افزایش پیدا کند چراکه استان البرز نیاز به معرفی و شناساندن نخبه های علمی وارتقاء جایگاه پژوهشی خود در سطح کشوری دارد.

دکتر مهشید منزوی، رئیس کمیته علمی و اجرایی جشنواره علم تا عمل البرز در ادامه این جلسه ضمن ارائه گزارش عملکرد دبیرخانه جشنواره، گفت: طبق مصوبات سومین جلسه شورای سیاست گذاری طی نامه ای به دبیر خانه مرکزی مشکلات قانونی در خصوص عدم امکان شرکت افراد حقیقی و پژوهشکده ها در جشنواره اعلام شده است و در حال پیگیری این مسئله هستیم. 

وی با تأکید بر اینکه از برگزیدگان استانی این جشنواره در البرز تجلیل خواهد شد، افزود: به دلیل نقصان در مصوبات دوره گذشته جشنواره علم تا عمل اکثر مخاطبان از حضور در این جشنواره محروم شده اند، که باید هرچه سریعتر این مشکل برطرف شود.

احمد رضا فیروزی، رئیس کمیته اطلاع رسانی چهارمین جشنواره علم تا عمل البرز نیز در ادامه جلسه یادآور شد: بسته اطلاع رسانی در خصوص جشنواره تهیه شده است و در اختیار دستگاهها و ادارات استان قرار گرفته است.

وی با تأکید بر انجام کار جهادی در اطلاع رسانی این جشنواره، افزود: با توجه به اینکه اشخاص حقیقی و پژوهشکده ها نمی توانند در جشنواره شرکت کنند و به این ترتیب حدود 60 درصد مخاطبان ازشرکت در جشنواره محروم هستند و باید اطلاع رسانی خاص با مخاطبان خاص صورت گیرد.

امینی، کارشناس امور پژوهش استانداری البرز نیز گفت: محققین و پژوهشگران انتظار تقدیر از لحاظ مادی و معنوی دارند و حتی انتظار دارند بتوانند از سوی استانداری به شرکته شهرکهای صنعتی معرفی شوند و تسهیلات لازم را دریافت کنند.

وی جشنواره علم تا عمل را فرصتی برای تجاری سازی طرح های علمی برشمرد و افزود: این جشنواره فرصتی است تا محققین، اختراعات خود را در روند تجاری سازی و تولید انبوه قرار دهند.
درادامه اعضای حاضر در جلسه به ارائه پیشنهادات و نظرات خود پرداختند و همگی بر تقدیر شایسته از افراد ارائه کننده طرح به این جشنواره تأکید کردند.
برچسب ها: جهاد ، جشنواره ، علم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار