بررسي وضعيت سالمندان براساس مطالعات محدود بوده و برنامه ريزي و تصميم گيري حوزه سالمندان نيازمند همكاري عظيم بين بخشي است.

رباب صحاف عضو گروه آموزشي سالمند شناسي در گفتگو با خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران افزود: با توجه تعريف جديد سازمان بهداشت جهاني (who) بايد آموزش در تمام عرصه‌هاي حقوقي، شهروندي، سلامت ابعاد جسمي، رواني و اجتماعي حكمفرما باشد.

عضو گروه آموزشي سالمندي در ادامه گفت: سالمندان كه حدود 8.3 درصد جمعيتي كشور ايران را تشكيل مي‌دهند برنامه ريزي بخش‌هاي وزارت بهدشت درمان و آموزش پزشكي وزارت رفاه و تامين اجتماعي و از همه مهمتر با بكارگيري روش‌هاي پيشگيري و اصلاح روش و سبك زندگي بتوان شاهد سالمندان سالم و فعال در جامعه و كاهش هزينه درمان از دوش خانوارها و وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشكي بود.

عضو هئيت علمي دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي تصريح كرد: خوشبختانه از سال 87 اولين گروه mph سالمند شناسي مشغول به تحصيل شد كه پس از فارغ التحصيلي در سازمان و مراكز متعدد در حال ارائه خدمات هستند و تا 2 سال آينده نيز شاهد فارغ التحصيلي مقطع phd سالمند شناسي خواهيم بود.

صحاف گفت: اميد داريم فارغ التحصيلان مقطع phd نيز بتوانند در تصميم سازي عرصه سالمندي حائز اهميت واقع شوند و به خوبي توسط مديران اجرايي مورد حمايت قرار بگيرند.

عضو هيئت علمي دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي اظهار داشت: هم اكنون نيز دانشجويان مقطع كارشناسي ارشد رشته‌هاي پرستاري سالمندي، سالمند شناسي، در اين دانشگاه مشغول به تحصيل مي‌باشند و اميد داريم با توليد علم از سوي اساتيد و در اختيار گذاشتن آن به دستگاه‌هاي اجرايي مديران و سياستگذاران گام بلندي در حوزه سالمندي برداريم./ع2

برچسب ها: سالمند ، توانبخشی ، بهداشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار