باشگاه خبرنگاران گزارش مي دهد؛

ستارگاني كه در كله‌پزي دور هم جمع شدند

جمعي از ستارگان تاريخ سينما و تلويزيون شب گذشته در يك كله‌پزي براي نشست خبري سريال "شاه گوش" به گپ و گفت پرداختند.

به گزارش خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران، نشست خبري سريال "شاه گوش" با حضور عوامل و بازيگران آن برگزار شد. در اين نشست "داوود ميرباقري" نويسنده و كارگردان، "مهران برومند" و "سيد محمد امامي"تهيه‌كنندگان، "عبدالله اسكندري" طراح گريم، "عظيم جوانروح" مدير تصويربرداري، "رسول نجفيان" مشاور كارگردان و بازيگر و "محسن تنابنده"،"مرجانه گلچين"،"سيروس گرجستاني"،"طناز طباطبايي"،"فرهاد اصلاني"،"شهرام حقيقت دوست"،"حميدرضا آذرنگ"،"احمد مهرانفر" حضور داشتند. 

در ابتداي اين نشست "داوود ميرباقري" كارگردان اين سريال گفت: بعد از ساخت چند سريال تاريخي دوست داشتم به گذشته خود رجوعي دوباره داشته باشم، زيرا هر جا كه احساس مي‌كنم كم آورده‌ام به گذشته باز مي‌گردم، و من به دليل برخورداري قصه "شاه گوش" از جنبه نمايشي خواهان تمركز بر روي آن بودم. 

وي افزود: به شخصه دوست داشتم كاري در حال و هواي نمايش "دندون طلا" بسازم و اكنون نيز تمام سعيم اين است كه كار جالبي كه در عين حال حرفي براي گفتن داشته باشد را بسازم.
 
"عبدالله اسكندري" طراح گريم اين مجموعه عنوان كرد: از سريال امام علي(ع) در خدمت "داوود ميرباقري" بودم و اين نكته كه او در ساخت آثارش به متخصص اعتماد مي‌كند برايم بسيار مهم بود زيرا او خلاقيت را از فرد نمي‌گيرد و من به شخصه نوع نگاه او به مقوله ديرين را دوست دارم. 

"ميرباقري" ادامه داد: در ساخت هر اثري اولين فردي كه كارم را به او نشان مي‌دهم "اسكندري" است زيرا به او اعتقاد دارم و واكنش او برايم مهم است، چون هنگاميكه كاري را براي او مي‌خوانم و او نسبت به آن كار بي‌تفاوت است مي‌فهمم كه آن كار به درد نمي‌خورد، اما چنانچه او از كاري خوشش بيايد مي‌فهمم كه آن كار مي‌گيرد. 

وي ادامه داد: بخش اعظمي از تاريخ سينماي ايران را بايد به نام "اسكندري" زد، سابقه فعاليت و حضور پررنگ او در عرصه هنر او را به مرتبه‌اي رسانده است كه حتي با يك نگاه توان سنجيدن عيار يك اثر را دارد. 

در ادامه اين نشست "عظيم روانروح" مدير تصويربرداري سريال "شاه گوش" بيان كرد: هنگام خواندن فيلمنامه اين اثر احساس كردم كه به حتم بايد در اين كار حضور داشته باشم و از اينكه اكنون با شرايطي كار مي‌كنيم كه مشتري‌مداري در آن حرف اول را مي‌زند بسيار خوشحالم زيرا در اين عرصه ملاك ما مشتري و رضايت اوست. 

"مهران برومند" يكي از تهيه‌كنندگان اين سريال اظهار داشت: ويديورسانه در كشورمان عرصه‌اي نو و جديد است، بنابراين "ميرباقري" در سالهاي اخير احساس كرد كه بايد در اين عرصه كاري انجام دهد، كاري كه به دنبال آن سطح سليقه مخاطبان افزايش يابد، بنابراين به دليل احساس وظيفه‌اش و نيت او براي ارتقاء كارها راضي كردن وي امري دشوار نبود. 

"سيروس گرجستاني" در ادامه گفت: با توجه به سابقه دوستي‌ام با "داوود ميرباقري" حاضر به پذيرش اين نقش شدم، البته دوستي‌ام با او به اين دليل نيست كه من در كارهايش نقشي دهد بلكه به اين دليل است كه او حال و هواي خاصي در كارهايش دارد و من حال و هواي او را در كارها دوست دارم. 

وي افزود: من نقش آنچناني در اين كار ندارم اما علاقمندم كه كارهاي فاخري در كارنامه‌كاري افراد باشد كه به آن افتخار كنيم و بگوييم در آن كار بوديم به طور مثال كار در سريال "امام علي(ع)"و "معركه در معركه" از كارهاي خوب ايران است. 

"فرهاد اصلاني" در ادامه اين نشست گفت: اين چهارمين باري است كه با "ميرباقري" همكاري مي‌كنم و در كارهاي او تمام قلب و ايمانم را مي‌گذارم. 

"طناز طباطبايي" در ادامه گفت: كار در كنار اين آدمها هميشه براي من رويا بود زيرا با توجه به سابقه كاري‌ حرفه‌ايم كه حدود 7 و 8 سال است خوشبختانه هميشه شانس با من يار بوده كه بتوانم با افرادي كه كارهاي باكيفيتي داشته‌اند و در ارتقاء فرهنگ اين كشور نقش مؤثري داشته‌اند كار بكنم. 

وي افزود: براي من مهم اين نيست كه در يك سريال، يك كار تلويزيوني و يا كار سينمايي كار كنم مهم براي من اين است كه نقش‌هاي مختلفي را تجربه كنم و در كنار اين دوستان كار كنم و ياد بگيرم. 

"محسن تنابنده" در ادامه گفت: با توجه به سن كم من قادر به نقش‌آفريني در سريال "امام علي(ع)" نبودم اما هنگام شنيدن خبر ساخت سريال "مختارنامه" و اعلام اسامي بازيگران و نبود نام من در اين اسامي با خودم گفتم: من بازيگر بدي نيستم اما چرا كسي از من يادي نمي‌كند تا اينكه در اين پروژه در خدمت "داوود ميرباقري" قرار گرفتم.

وي درباره نقشش در اين سريال گفت: نقش من يك خواننده لس‌آنجلسي است كه سعي مي‌كند به آن خواننده نزديك شود تا جذابتر باشد.
وي ادامه داد: با توجه به اينكه در اين سريال بايد چند نقش را بازي مي‌كردم اين كار برايم سخت بود.

"مرجانه گلچين" از ديگر بازيگران اين سريال در اين نشست گفت: كار با "داوود ميرباقري" براي هر بازيگري سعادتي است، نقش من در اين سريال مادر يك خانواده پنج نفره به اسم "گلاب" است كه عهده‌دار خانواده مي‌شود.  

وي افزود: حدود 10 روز است كه جلوي دوربين رفته‌ام، بنابراين "گلاب" كه نقش خود من است 10 روز از زمان متولد شدنش مي‌گذرد.

"حميدرضا آذرنگ" در ادامه عنوان كرد: از نظر سني نه اما از نظر تجربه از همه بازيگران پايين‌ترم و خوشحالم كه مي‌توانم در كنار "داوود ميرباقري" كار كنم.

"احمد مهرانفر" از ديگر بازيگران مجموعه "شاه گوش" گفت: در "شاه گوش" نقش يك سربازي را كه با شخصيت‌هايي كه وارد كلانتري مي‌شوند ارتباط برقرار مي‌كند را بر عهده دارم.

"شهرام حقيقت دوست" ديگر سرباز كلانتري اين سريال در پايان گفت: بسيار خوشحال هستم كه براي دومين بار در كنار "داوود ميرباقري" كار مي‌كنم زيرا هر كجايي كه "داوود ميرباقري" است خيال من از بابت كار راحت است و دلم مي‌خواهد هر چه زودتر تصويربرداري نقشم شروع شود زيرا استرس موجود در كارهاي ديگر را ندارم. /ص

برچسب ها: سریال ، شاه گوش ، میرباقری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
هومن
۱۵:۳۴ ۰۳ مرداد ۱۳۹۲
عاااااااااااااااااااااااااااالیه
آخرین اخبار