يک کارشناس سياست خارجي:

اتحاديه اروپا به‌دنبال تضعيف حاميان سوريه است

يک کارشناس سياست خارجي گفت: غرب و متحدانش نسبت به سوريه هماهنگ عمل می‌کنند و قراردادن شاخه نظامي حزب‌الله در فهرست گروه‌های تروریستی در ادامه ضربه‌زدن به جبهه مقاومت از جمله ايران است.

سيد جلال ساداتيان در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به قراردادن شاخه نظامي حزب‌الله لبنان در فهرست گروه‌هاي تروريستي توسط اتحاديه اروپا، گفت: حمايت‌هايي که حزب‌الله از دولت مردمی بشار اسد رئیس جمهور قانونی سوریه کرده، باعث اتخاذ چنين تصميمي از سوي اتحاديه اروپا شده است.

وي تصريح کرد: غرب و متحدانش نسبت به سوريه هماهنگ عمل می‌کنند و قراردادن شاخه نظامي حزب‌الله در فهرست گروه‌های تروریستی در ادامه ضربه‌زدن به جبهه مقاومت از جمله ايران است.

ساداتيان اظهار داشت: هم‌اکنون در بحران سوريه منافع اروپا مطرح شده، چرا که اروپا سعي مي‌کند نقش پررنگ‌تري را در تحولات جهاني ايفا کند.

اين کارشناس سياست خارجي در پايان خاطرنشان کرد: کشورهاي اتحاديه اروپا به‌دليل منافع متضادي که در سوريه با يکديگر دارند، نسبت به قراردادن شاخه نظامي حزب‌الله لبنان در فهرست گروه‌هاي تروريستي اختلاف نظر دارند، همان‌طور که معارضين سوري مديريت يکپارچه ندارند و هرکدام از اين گرو‌ه‌ها منافع خاص خود را دنبال مي‌کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: لبنان ، اتحادیه ، اروپا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار