سفیر ایران در سازمان ملل اتهامات اخير اتحاديه اروپا در تروريستي ناميدن شاخه نظامي حزب الله لبنان را واهي خواند

جمهوري اسلامي ايران اتهامات اخير اتحاديه اروپا در تروريستي ناميدن شاخه نظامي حزب الله لبنان را واهي خواند و از اعضاي اين اتحاديه خواست در اين تصميم خود تجديد نظر کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  ، نشست خاورميانه اي شوراي امنيت سازمان ملل متحد، صبح و عصر سه شنبه برگزار و موضوعات مختلف اين منطقه راهبردي بويژه اوضاع فلسطين و بحران سوريه بررسي شد.
جمهوري اسلامي ايران نيز در جايگاه رياست جنبش عدم تعهد، مواضع اين جنبش و ديدگاه هاي تهران در قبال اوضاع خاورميانه را تشريح کرد.
سفير و معاون نمايندگي کشورمان نزد سازمان ملل متحد در اين نشست گفت: در حالي که متهم رديف اول اقدامات تروريستي در منطقه و جهان يعني رژيم صهيونيستي از مصونيت در پاسخگوئي برخوردار است، اتحاديه اروپا سمبل مقاومت در برابر تجاوز، يعني شاخه نظامي حزب الله لبنان را در فهرست گروههاي تروريستي قرار مي دهد.
غلامحسين دهقاني با اشاره به اقدامات تروريستي متعدد رژيم صهيونيستي برضد مردم فلسطين، لبنان و همچنين دانشمندان هسته اي کشورمان افزود: رژيم صهيونيستي با فرافکني، سعي دارد ديگران را به تروريسم متهم کند و متاسفانه کشورهاي عضو اتحاديه اروپا با بستن چشمان خود بر روي اقدامات اين رژيم، با بهانه ها و اتهامات واهي، شاخه نظامي حزب الله لبنان  را متهم مي کنند.
وي تاکيد کرد: البته اين اقدام تاثيري بر روي ويژگي هاي مردمي و محبوبيت حزب الله نخواهد گذاشت، چون حزب الله بخشي از ساختار اجتماعي - سياسي لبنان است و به عنوان نيرويي مشروع در مقاومت برضد تجاوزات رژيم صهيونيستي محسوب مي شود.
سفير و معاون نمايندگي کشورمان نزد سازمان ملل متحد افزود: تصميم اخير اتحاديه اروپا، اوضاع را در خاورميانه پيچيده تر خواهد کرد، از اين رو اتحاديه اروپا با عمل به مسئوليت هاي خود در قبال منطقه، در اين تصميم خود تجديد نظر کند.
دهقاني در پاسخ به ادعاهاي نماينده رژيم صهيونيستي در اين نشست تصريح کرد: مردم ايران در انتخابات اخير رياست جمهوري با مشارکت بيش از هفتاد درصدي خود، نمونه عيني مردم سالاري را به نمايش گذاشتند.
وي افزود: انتخابات اخير ظرفيت ها و قابليت هاي  بزرگ ملت ايران را در برخورد با موانع ايجاد شده در عرصه بين المللي نشان داد و طبيعي است رژيمي مانند اسرائيل نمي تواند اين حرکت عظيم ملت ايران را تحمل کند.
سفير و معاون نمايندگي کشورمان نزد سازمان ملل متحد گفت: رژيم صهيونيستي از انتخابات اخير ايران بيش از حد عصباني است لذا به هر وسيله ممکن سعي مي کند با وارونه جلوه دادن واقعيت ها در مورد انتخابات ايران  و تحولات منطقه، براي خود راه فراري بيابد.
وي تاکيد کرد: مواضع و اقدامات هفته هاي اخير مقامات رژيم صهيونيستي برضد ايران، نشانه نگراني عميق آنها از اوضاع بوجود آمده است که بحران داخلي و انزواي منطقه اي اين رژيم را تشديد خواهد کرد.
دهقاني در بخش ديگري از سخنانش با صلح آميز خواندن ماهيت برنامه هسته اي کشورمان و تطابق کامل آن با تعهدات بين المللي گفت: جمهوري اسلامي ايران علاوه بر عضويت در ان پي تي، در همه ترتيبات بين المللي منع استفاده از سلاحهاي کشتار جمعي نيز عضويت دارد و به همه تعهدات ناشي از اين مقررات پايبند است.
وي افزود: اين در حاليست که رژيم صهيونيستي به هيچ يک از مقررات و ترتيبات در مورد سلاحهاي کشتار جمعي پايبند نيست و اين بر همگان روشن است و در همين چارچوب، جمهوري اسلامي ايران از ايده خاورميانه عاري از سلاح هسته اي، به شدت حمايت مي کند.
دهقاني در ادامه اين نشست نگراني جنبش عدم تعهد از اقدامات غير قانوني رژيم اسرائيل در سرزمينهاي اشغالي از جمله شهرک سازي هاي گسترده اين رژيم و استفاده افراطي از زور برضد شهروندان فلسطيني را به اطلاع اعضاي شوراي امنيت رساند.
وي افزود: رژيم صهيونيستي با اين اقدامات غيرقانوني خود نشان داد تمايلي به احترام به حقوق بين الملل ندارد و اين روند، چشم انداز رسيدن به صلحي عادلانه، بادوام و جامع در خاورميانه را تضعيف کرده است که صلح و امنيت بين المللي را در معرض خطر قرار خواهد داد.
سفير و معاون نمايندگي کشورمان گفت: جنبش عدم تعهد از شوراي امنيت سازمان ملل مي خواهد به مسئوليت هاي خود عمل و رژيم صهيونيستي را به توقف همه اقدامات غيرقانوني در سرزمين هاي اشغالي فلسطين مجبور کند.
دهقاني در پايان و از طرف جنبش عدم تعهد، تجاوز نيمه ارديبهشت رژيم صهيونيستي به سوريه را به شدت محکوم کرد و از شوراي امنيت خواست ضمن محکوم کردن اين تجاوز، اقدامات ضروري را براي جلوگيري از تکرار اين قبيل تجاوزها، به کار بندد.








اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار