با توجه به کاهش نرخ ارز در بازار جهاني، بسياري از خريداران با فروش ارز و طلا باعث سقوط بيشتر نرخ ارز و طلا شدند.

اديب کارشناس اقتصادي در گفتگو با خبرنگار  اقتصادي باشگاه خبرنگاران، در خصوص نرخ قيمت طلا در ايران گفت: قيمت طلا در ايران بستگي به قيمت انس در بازار جهاني و نرخ ارز در کشور بستگي دارد و همچنين نرخ طلا در بازار جهاني نيز به تورم و تزريق دلار به اقتصاد جهاني بستگي دارد.

وي ادامه داد: با توجه به حبابي شدن بورس جهاني براي شسکت حباب بورس، تزريق دلار به بازار حذف شد.

کارشناس اقتصادي اضافه کرد: با توجه به پيش بيني‌هاي صورت گرفته با مديريت حباب بورس مجدداً در سال 2014 تزريق دلار شروع مي‌شود.

اديب ادامه داد: با توجه به پاسخ مثبت اکثر کشورها به رئيس جمهور جديد ايران و اميد به کاهش تحريم‌ها، افرادي که در 2- 3 سال گذشته اقدام به خريد دلار و طلا کردند امروز با فروش دلار و طلا نقش بزرگي را در سقوط قيمت طلا در کشور ايفا مي‌کنند.

وي تصريح کرد: بدليل محدوديت کشتيراني تقاضا براي واردات و در نتيجه براي دلار کاهش پيدا کرده است و بدليل اينکه عده اي هم به فروشنده دلار تبديل شدند شاهد سقوط نرخ ارز بوديم.

وي تاکيد کرد: نرخ ارز واقع بينانه نبود و به زودي احتمال افزايش قيمت آن صورت مي‌گيرد و به تناسب آن نيز طلا افزايش مي‌يابد.
وي خاطرنشان کرد: اين روند کاهشي ارز در بازار کوتاه مدت است و در ميان مدت بستگي به ميزان عرضه ارز به وسيله بانک مرکزي به اقتصاد داخلي دارد.

وي اضافه کرد: احتمال کاهش نرخ ارز بسيار پايين است.
انتهاي پيام/
برچسب ها: ارز ، طلا ، فروشنده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار