سرمربی تیم ملی اسکواش کشورمان گفت: شرکت کردن در مسابقات المپیک نوجوانان به نفع اسکواشیان نبود و باعث می شد یک نتيجه بد در کارنامه کشورمان ثبت شود.

علیرضا سنایی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: تیم رده سنی 12 تا 17 سال کشورمان نسبت به رده های سنی دیگر کاملاً ضعیف تر بودند و این وضعیت به خاطر کم کاری روی تیم های پایه اسکواش است.

سرمربی تیم ملی اسکواش کشورمان در ادامه گفت: میادین بزرگی همچون المپیک نوجوانان جایی برای کسب تجربه نیست بلکه باید بهترین بازیکنان و تیمی قوی راهی مسابقات کرد تا بازتاب خوبی داشته باشد نه با یک تیم ضعیف راهی مسابقات شده و نتیجه هم نگریم.

سنایی خاطر نشان کرد: مسابقات هند برنامه آینده تیم ملی است و با 2 بازیکن شامل علیرضا شاملی که چندی پیش بهترین نتیجه را در مسابقات اردن کسب کرد با هزینه فدراسیون راهی مسابقات و دانیال قارونی قهرمان زیر 11 سال اسکواشیان که اخیراً هم در مسابقات پنانگ توانست به مقام ششم دست یابد با هزینه هیئت استان تهران راهی مسابقات شوند و این نشان می دهد که توانستیم یک روند نسبتاً خوبی را تجربه کنیم.

وی تصریح کرد: به هیچ عنوان از شرایط فعلی اسکواش راضی نیستم و معتقدم یک قدم بسیار بزرگ تا کسب مدال فاصله داریم که برای طی کردن آن نیاز به یک برنامه ریزی بلند مدت با بودجه مناسب داریم.

سنايي افزود: در 6 ماه اول سال فقط در یک تورنمنت شرکت کردیم و این به هیچ وجه مناسب نیست. ما از قهرمانی حرف می زنیم اما برای دروکردن آن حتی داس هم نداریم.

بیان داشت: مشکلات مالی و بودجه مهمترین عاملی است که آرامش تیم را برهم می زند و لازم است که مسئولین ورزش نگاه ویژه تری نسبت به رشته های داشته باشند که رشد چشمگیری را دارند تا قبل از اعزام ها نیز استرس نداشته باشیم.

سنایی اظهار داشت: اولویت اول من رسیدگی به تیم ملی است و در کنار آن به وظایفم در مجموعه اسکواش غرب آسیا می پردازم و همیشه منفعت ورزش کشورم برایم از هر چیز مهمتر است.

سرمربي تيم ملي اسکواش کشورمان ادامه داد: وضعیت و شرایط اسکواش شرق آسیا به مراتب بهتر از غرب آسیاست که در تلاشیم تا در فضای رقابت مناسبی از کمک اتحادیه کشورهای غرب آسیا هم استفاده کرده و پیشرفت کنیم.

وی افزود: اولین عملکرد سلیمانی به عنوان ریاست اسکواش غرب آسیا برگزاری مسابقات اسکواش غرب آسیا در شهریور ماه است و باید کشورها با استقبال و حمایت از این رقابت ها به پیشرفت هرچه بیشتر اسکواش در این ناحیه کمک کنند./مح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار