امروز، دومین سالگرد فاجعه‌ی تروریستی در نروژ است. دو سال پیش در چنین روزی، مردجوانی به نام اندریاس برویک ۷۷ نفر را به قتل رساند.


به گزارش گروه وبگردي باشگاه خبرنگاران  به نقل از جام،  سایت رادیو سوئد نوشت: امروز دومین سالگرد فاجعه‌ی تروریستی در نروژ است.

شهروند سوئدی آندریاس بهرین برویک ، در این روز، پس از منفجرکردن بمبی قوی در محوطه‌ی ساختمان‌های دولتی در مرکز اسلو که به کشته شدن ۸ نفر انجامید، به جزیره‌ی Utöya در ۳۸ کیلومتری شمال غربی اسلو رفت و به سوی نوجوانان و جوانانی که در اردوی تابستانی سازمان جوانان حزب Arbieder نروژ گردآمده بودند، شلیک کرد و ۶۹ نفر از آنها را در آنجا به قتل رساند.



این حادثه، جهان و به ویژه کشور نروژ را به سختی تکان داد و در سوگی بزرگ فروبرد، تا آن حد که گفته می شود تغییری بزرگ در آن کشور به‌ وجودآورد. امسال نیز چون سال گذشته، مراسم مختلفی برای یادآوری این روز و گرامی‌داشت قربانیان آن در نروژ و به ویژه در جزیره ی اوتویا، به اجرادرخواهدآمد.

گزارش مربوط به دومین سالگرد حادثه ی تروریستی نروژ

در سوئد نیز به همین مناسبت برنامه های مختلفی اجرا خواهد شد. حادثه تروریستی نروژ علاوه بر این کشور، بر کشورهای دیگر و ازجمله سوئد نیز تاثیر زیادی گذاشت و موجب افزایش اقدامات امنیتی دراردوها و گردهم آیی‌های احزاب و سازمان‌های جوانان آنها شد.

منشی یک سازمان می گوید که همه ی اعضا که در فعالیت های سازمان شرکت می کنند باید احساس امنیت کنند. امری که پیش از این حادثه زیاد به آن فکر نمی شد.



الینور اریکسون می افزاید: مهم است که ما به خاطر بسپاریم که چرا این حادثه رخ داد. ما باید به به یاد بیاوریم جوانانی که فعالیت سیاسی داشتند مورد حمله ی فردی قرارگرفتند که عقاید بیگانه ستیزی و نژاد پرستی شدید داشت. او مراسم یادبود این حادثه را برای ادامه ی مبارزات روزانه علیه نژادپرستی و این گونه اعمال مهم خواند.

گفتنی است در ۲۲ ژوئن سال۲۰۱۱ که ۶۹ نفر در جزیره ی اوتویا کشته شدند، اکثر آنها جوانانی بودند که برای شرکت در اردوی تابستانی سازمان جوانان حزب کارگران سوئد در آن جزیره گرد هم آمده بودند.

همچنین در این جنایت تروریستی ۱۱۰ نفر نیز زخمی شدند.
برچسب ها: جنایت خونین ، نروژ ، بروبک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.