سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان غربی گفت: شهرک مشترک مرزی ایران و ترکیه در زمینی به مساحت یک هزار هکتار در منطقه مرزی ساری سو جانمایی شده است.

صابر پرنیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: شهرک‌های صنعتی از نظر جایگاه و ساختار در تولید و اشتغال نقش ویژه‌ای دارند و نیز نقش اساسی در ایجاد زیرساخت‌های لازم برای صنایع ایفا می‌کنند.

وی ادامه داد: مشاغلی که در شهرک‌های صنعتی ایجاد می‌شود به لحاظ ماهیت زود بازده بوده و از مشاغل پایدار محسوب می‌شوند به طوری که در زنجیره ارزش اقتصادی نقش بسیار موثر دارند.

پرنیان خاطرنشان کرد: مزیت‌هایی که در شهرک‌های صنعتی بر پایه مزیت‌های نسبی هر شهرستان و هر منطقه قرار پیدا کرده و قوانین خاص شهرک‌های صنعتی، سبب می‌شود صنعت رشد پیدا کند.

وی با بیان اینکه پنج سال مقام معظم رهبری شعارهای سال را در راستای مسائل اقتصادی، تولید و اشتغال انتخاب می‌کنند، تصریح کرد: در این زمینه نقش شهرک‌های صنعتی کاملا نمایان و برجسته است.

وی ابراز داشت: شهرک مشترک مرزی ایران و ترکیه از طرح‌های فراسازمانی بوده که در زمینی به مساحت یک هزار هکتار در منطقه مرزی ساری سو در نظر گرفته شده بود.

سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان غربی افزود: قرار بود این موضوع با حضور مقامات سیاسی و صنعتی دو کشور پی‌گیری شود.

پرنیان با اشاره به اینکه شهرک مشترک مرزی ایران و ترکیه تجربه جدیدی بوده، خاطرنشان کرد: در بحث همکاری‌های بین‌المللی نیازمند سازوکارهای قانونی جدید هستیم و نقش شرکت شهرک‌های صنعتی در این زمینه نقش کامل نبوده و نیازمند همکاری‌های فراسازمانی وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت امور خارجه و سایر نهادهای ذیربط است.

وی اضافه کرد: از طرف دیگر شهرک مشترک مرزی ایران و ترکیه امری است که به تعامل بین دو کشور در روابط بین دو طرف وابسته است.

سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان غربی اذعان داشت: علاقمند هستیم شهرک مشترک مرزی ایران و ترکیه پی‌گیری شود و سرمایه‌گذاری‌های خارجی در منطقه شکل گیرد.

وی با بیان اینکه بیشترین نقش در این رابطه بحث‌های ارتباط دو کشور بوده، عنوان کرد: کارها تاکنون به خوبی پیش رفته است.

پرنیان در پایان گفت: امید است در دولت جدید نیز شاهد به ثمر رسیدن این امر مهم باشیم./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.