ستاد ارتش "تركيه" با انتشار اطلاعيه‌اي اعلام كرد، نيروهاي ارتش اين كشور در صورت گشوده شدن آتش به خاك اين كشور از طرف سوريه با آن مقابله به‌مثل مي‌كنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران ، ستاد ارتش "تركيه" در پي كشته شدن دو تبعه ترك و زخمي شدن چند نفر بر اثر شليك از خاك سوريه به داخل "تركيه" در اين اطلاعيه اعلام كرد كه تدابير لازم براي مقابله با تهديدهايي كه از طرف سوريه متوجه "تركيه" مي‌شود، اتخاذ شده است.


در‌ اين‌ اطلاعيه آمده است كه ستاد ارتش "تركيه" در راستاي مسووليت‌هاي خود براي حفاظت از مرزهاي اين كشور در مقابل تهديدهاي خارجي و داخلي تاكنون پاسخ‌هاي لازم را داده است.

رسانه‌هاي "تركيه" در پي تشديد درگيري‌ها بين نيروهاي كرد و القاعده در خاك سوريه و در مناطق همجوار مرزي "تركيه" طي روزهاي اخير به دفعات اخباري در مورد كشته و يا زخمي شدن اتباع "تركيه" در مناطق مرزي خصوصا شهرستان جيلان پينار منتشر كرده‌اند.

"تركيه" و سوريه داراي ۸۵۰ كيلومتر مرز مشترك هستند.

شبكه‌هاي تلويزيوني "تركيه" نيز روز گذشته اعلام كردند، در شهرستان جيلان پينار از مردم اين شهر خواسته شده تا براي مصون ماندن از آتش گلوله‌هاي احتمالي شليك شده از خاك سوريه از تردد در خيابان‌ها خودداري كنند.

تروريست‌هاي مورد حمايت "تركيه" و برخي كشورهاي عربي و غربي به دنبال شكست‌هاي خود از ارتش سوريه براي كشيدن پاي "تركيه" به درگيري‌ها خود دست به برخي اقدامات نظامي محدود عليه "تركيه" مي‌زنند.

پيشتر نيز چند گلوله خمپاره از خاك سوريه از سوي تروريست‌ها به سمت "تركيه" شليك شده بود.

سوريه از ۲۸ ماه پيش شاهد اقدامات عناصر مسلح و تروريست مورد حمايت "تركيه" است.

انتهاي پيام/

منبع:ايرنا
برچسب ها: ترکیه ، سوریه ، تهدید ، متقابل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار