وزارت امور خارجه اوکراین ربوده شدن یک کشتی باری با 19 خدمه این کشور در سواحل لیبی را تایید کرده و نماینده دیپلماتیک موقت لیبی در کی‌یف را برای توضیح در این مورد این حادثه احضار کرد.



به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری-اینترنتی «راس بالت»، وزارت امور خارجه اوکراین اخبار منتشره در مورد ربوده شدن کشتی باری «ایتل» (Etel) که تمامی خدمه آن اوکراینی بودند را مورد تایید قرار داد.

بر اساس گزارشات رسیده این کشتی که دارای 19 خدمه از اتباع اوکراینی بود در تاریخ 17 جولای در آب‌های ساحلی کشور لیبی توسط افراد ناشناس مسلح ربوده شد. دزدان دریایی یک روز بعد 3 خدمه کشتی را به مکان نامعلومی منتقل کردند، ولی بعد از چند ساعت آنها را به کشتی بازگرداندند.

در تاریخ 19 جولای، نماینده دیپلماتیک موقت در کی‌یف به وزارت خارجه اوکراین احضار شد و در دیدار با "گنادی لاتی" نماینده ویژه این وزارتخانه در مسائل خاورمیانه با ابراز تاسف نسبت به وقوع حادثه ربوده شدن کشتی اوکراینی، تاکید کرد که هرچند طرف اوکراینی به این حادثه به چشم یک برخورد غیردوستانه نگاه می‌کند که گویای عدم توانایی دولت لیبی در کنترل اوضاع در این کشور و تامین امنیت و رعایت قوانین بین المللی است، ولی مقامات طرابلس تمامی تلاش خود را برای حل این مشکل در حد توان خود انجام خواهند داد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار