معاون اموزش بیمارستان شهید کامیاب گفت: با افتتاح بانک استخوان مشهد که مرکز ان در بیمارستان شهید کامیاب در نظر گرفته شده پیش بینی می شود مشکلات ارتوپدی در زمینه ی کمبودهای استخوان افراد در 40 عمل جراحی ارتوپدی پاسخ گفته شود.

دکتر فرشید باقری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، با بیان این مطلب افزود: مرکز تحقیقات ارتوپدی و تروما دانشگاه علوم پزشکی مشهد از 8 سال پیش طرح بانک استخوان را برای بیمارستان کامیاب مشهد در نظر گرفت که چندی پیش توسط خیرین سلامت و بخش تامین اعتبار دانشگاه علوم پزشکی مشهد بانک استخوان اماده فعالیت اولیه گردید.

 وی با بیان اینکه مشهد بالا ترین امار مرگ مغزی در کشور را داراست خاطر نشان کرد : چنانچه خانواده های افراد مرگ مغزی شهر مشهد حاضر به اهداء اعضای بدن این افراد بشوند از استخوانهای اهدای افراد مرگ مغزی برای 30 تا40 عمل جراحی استخوانی بیماران ارتوپدی می توان استفاده نمود.

باقری با اشاره به اینکه از اجزای بدن بیماران مرگ مغزی برای پیوند کبد  و کلیه ها و سایر اعضا باید در همان ساعات اولیه مرگ استفاده شود تصریح کرد: برای پیوند استخوانهای بیماران مرگ مغزی به افراد نیاز مند تا 24 ساعت بعد از مرگ نیز به راحتی امکان پذیر می باشد.

عضو هیات علمی مرکز تحقیقات ارتوپدی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ایران جزء معدود کشورهایی است که پیوند عضو افراد مرگ مغزی به لحاظ قانونی و شرعی مجوز دارد، این در حالی است که در بسیاری از کشورهای پیشرفته هنوز نتوانستند برای این عمل نجات بخشی انسانی مجوزی از کلیسا دریافت کنند.

باقری تصریح کرد: چنان چه وزارت بهداشت اعتباری معادل 950 میلیون تومان به این بانک استخوان که بعد از بانک استخوان تهران رتبه ی دوم کشوری را دارد تخصیص دهد تا نیم سال آینده این مرکز به صورت رسمی افتتاح می شود. /س

برچسب ها: مشهد ، قابلیت ، پاسخگویی ، جراحی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.