ایران قصد دارد ذخایر گندم خود را افزایش دهد، بر این اساس در حال بارگیری محموله های گندم از قزاقستان و روسیه است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز، ایران در حال بارگیری محموله های گندم از قزاقستان و روسیه است و مشکلات ناشی از تحریم های آمریکا مانع دستیابی ایران به گندم مورد نیاز خود نشده است.

ایران قصد دارد ذخایر گندم خود را افزایش دهد زیرا پیش بینی می شود که ایران در فصلی که از تابستان آغاز می شود، به واردات حداقل 5 میلیون تن گندم احتیاج دارد.

به گفته منابع تجاری، ایران در حال بارگیری محموله هایی از قزاقستان و روسیه است و این محموله ها  از طریق دریای خزر به این کشور منتقل می شود.

بر اساس این گزارش، 40 درصد صادرات گندم امسال قزاقستان به ایران یا عراق خواهد بود، البته سهم ایران بیشتر است

"رافایل گالیاموف"، رئیس هیئت مدیره شرکت "آک بیدای" بیان کرد که صادرات کندم از کشور قزاستان به ایران در حال افزایش است.

وی افزود: این شرکت در حال حاضر با تمام ظرفیت در حال فعالیت است؛ فکر می کنیم در ماه جاری 50 هزار تن گندم به ایران ارسال خواهد شد.البته صادرکنندگان ما مشکلاتی در زمینه پرداخت ها و انتقال پول دارند، امیدواریم برای این مشکل نیز راهی پیدا شود.

یک منبع آگاه در بخش کشتیرانی دریای سیاه نیز گفت، ایران در حال خریداری محموله های گندم از روسیه و انتقال آنها با کشتی از طریق رودخانه ولگا به دریای خزر و سپس به سواحل این کشور است.

"آندری سیزوف"، مدیر اجرایی موسسه "سواکون" بیان کرد، در ماه جولای روسیه احتمالا حدود 100 هزار تن گندم به ایران صادر خواهد کرد که بخش عمده ای از آن از طریق بنادری در دریای سیاه خواهد بود.

انتهاي پيام/

برچسب ها: ایران ، گندم ، قزاقستان ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار