سفیر مصر در "ترکیه" با اشاره به بحران موجود در روابط میان قاهره و آنکارا آن را همانند ابری گذرا توصیف کرد و از تلاش‌های خود برای بهبود روابط میان دو کشور خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، "عبدالرحمن صلاح‌الدین" سفير مصر در "ترکيه" گفت: بحران کنونی در روابط میان "ترکیه و مصر" گذراست و همانند ابر تابستانی است که دور خواهد شد.
 
وی افزود: همه از علاقه من به تقویت روابط میان "مصر و ترکیه" آگاه هستند.من هفته قبل با "عبدالله گل" رئیس‌جمهوری "ترکیه" دیدار کردم و حدود دو ساعت به طور کامل حوادث مصر را بررسی کردیم.
 
سفیر مصر در "ترکیه" افزود: درگیری در مصر میان اکثریتی که خواهان تغییرات و اقلیت اخوان‌المسلمین درباره دین نیست و اکثریت خواستار ایجاد مشاغل جدید و بهبود خدمات آموزشی و بهداشتی هستند و به نام دین فریب نخواهند خورد.
 
وی ضمن ابراز امیدواری برای تغییر موضع "ترکیه" در قبال مصر تاکید کرد: کسی نمی‌تواند برای مصری‌ها درباره اوضاع داخلی‌شان شرط بگذارد و هیچ مصری آن را نمی‌پذیرد.وظایف دیپلمات‌ها توسعه روابط میان کشورهاست نه قطع آن و من در این مسیر تنها نیستم، زیرا افراد عاقلی در هر دو دولت مرا در این زمینه یاری می‌رسانند.
 
شایان ذکر است که روابط میان "ترکیه و مصر" پس از برکناری "محمد مرسی" از سوی ارتش این کشور و موضع‌گیری منفی مقامات "ترکیه"در این زمینه تیره شده است و مقامات "ترکیه" به ویژه "رجب طیب اردوغان" در سخنان خود ضمن کودتا توصیف کردن اقدام علیه محمد مرسی خواستار بازگشت وی به قدرت شده‌اند.
 
انتهاي پيام/
 
منبع: مهر
برچسب ها: ترکیه ، مصر ، بحران ، موقتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار