رئیس حزب دموکرات کردهای سوریه با تاکید بر اینکه هدف از ایجاد خودمختاری در مناطق کردنشین، سد کردن راه به روی مواضع خصمانه "ترکیه" است، گفت: مناطق خودمختاری به معنی جدایی از دولت مرکزی سوریه و یا حکومت فدرالی در آن نیست.

به گزارش باشگاه خبرنگاران،  "جمال ملا محمود" رئیس حزب دموکرات کردی سوریه   اظهارداشت: دولت موقت که اکنون موضوع آن در مناطق کردنشین مطرح شده به معنی جدایی از دولت سوریه و یا ایجاد حکومت فدرالی نیست بلکه منظور از آن خودمختاری است.


وی تصریح کرد: خودمختاری عملاً در مناطق کردی وجود دارد به ویژه اینکه حمله جبهه النصره به مناطق و روستاهای کردنشین ادامه دارد.


ملا‌محمود با اشاره به حمایت "ترکيه" از تروریست‌های جبهه‌النصره اظهارداشت: تسلط نظامی کردها بر «راس العین» و برخی روستاهایی که مورد حمله جبهه النصره قرار گرفت، ایجاد منطقه خودمختاری برای اداره مناطق کردنشین تا پایان بحران سوریه را اجتناب‌ناپذیر کرد.

خودمختاری مناطق کردنشین راه را به روی مواضع خصمانه "ترکیه" سد می‌کند

وی تاکید کرد: خودمختاری در مناطق کردنشین در شمال سوریه به ویژه در «حسکه» و «قامشلی» و نیز سایر شهرهای شمالی راه را به روی تلاش‌های "ترکیه" به منظور تسلط بر این مناطق سد می‌کند به ویژه اینکه "ترکیه" در جریان بحران سوریه ثابت کرد که موضع خصمانه‌ای را علیه دمشق اتخاذ کرده است زیرا به تروریست‌های مسلح اجازه داد با عبور از خاک خود وارد سوریه شده و با ملت و ارتش سوری مبارزه کنند.

رئیس حزب دموکرات کردهای سوریه در ادامه تصریح کرد: همچنین "ترکیه" از جبهه النصره حمایت کرده و ثبات و امنیت سوریه و نیز تمامیت ارضی آن را در معرض خطر قرار داد.

جمال هدف از تلاش‌های سیاسی کردها برای ایجاد منطقه خودمختاری در سوریه را ضربه زدن به نفوذ "ترکیه" در شمال سوریه  دانست.

وی در توضیح این مطلب افزود: شهرک رأس‌العین که تحت کنترل کردها است بخشی از خط مرزی طولانی سوریه با "ترکیه" به شمار می‌آید و در پرتو دیدگاه منفی "ترکیه" به حضور کردها در خاورمیانه، حساسیت‌هایی را برای آن به وجود آورده است.

رئیس حزب دموکرات کردهای سوریه تأکید کرد: مناطقی که حکومت خودمختاری در آن ایجاد خواهد شد شامل راس العین، حسکه، عفرین، الدرباسیه، عین العرب، القامشلی و تربسبیه است.

انتهای پیام/

منبع:فارس

برچسب ها: ترکیه ، حزب ، دموکرات ، سوریه ، کرد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار