درگیری میان موافقان و مخالفان محمد مرسی، رییس جمهور برکنار شده مصر همچنان ادامه دارد و شب گذشته در این درگیری ها دهها نفر کشته و زخمی شدند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، وزارت كشور مصر اعلام کرد که اخوان المسلمين با سلاح گرم به تحصن كنندگان در ميدان التحرير (تحصن مخالفان مرسی) حمله كردند.

وزارت کشور مصر خاطرنشان کرد افراد وابسته به گروه اخوان المسلمین با سلاح گرم به تحصن کنندگان در میدان التحریر قاهره حمله و نیروهای امنیتی وزارت کشور نیز 20  نفر از این  افراد را دستگیر کرده اند.

 2 نفر در حمله به حاميان مرسي در مقابل سفارت آمريکا در قاهره کشته شدند.

در همین حال منابع خبری هوادار اخوان المسلمین نیز گزارش می دهند که در حمله به راهپیمایی هواداران محمد مرسی رئیس جمهور برکنار شده مصر در شهرک نصر قاهره یک نفر کشته و 70  نفر زخمی شدند.

در حمله اراذل و اوباش به راهپيمايي  هواداران محمد مرسي رئيس جمهور برکنار شده مصر در قيلوب در شمال قاهره سه نفر کشته شدند.

همچنین گفته می شود که بر اثر حمله به تظاهرکنندگان حامی مرسی در جیزه و قاهره سه نفر کشته شدند.

به تحصن کنندگان حامي محمد مرسي رئيس جمهور برکنار شده مصر در ميدان النهضه در قاهره پس از پايان "نماز ميت" تيراندازي شد.شبکه هاي تلويزيوني الجزيره و  الاقصي از تيراندازي به نمازگزاراني که  در ميدان النهضه در قاهره که در حال برگزاري نماز صبح به جماعت بودند و محل  تجمع هواداران محمد مرسي رئيس جمهور برکنار شده مصر است ، خبر دادند .

به دنبال ادامه خشونت و درگیری ها در مصر "کاترین اشتون" مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، در بروکسل، مقر این اتحادیه، گفت: در دیدار هفته گذشته از مصر با اخوان المسلمین،گروه تمرد و مقامات این کشور از جمله رئیس جمهور موقت،معاون وی ،وزیر امور خارجه و نخست وزیر گفت وگو و بر  بازگشت دموکراسی به مصر  و تضمین امنیت و ثبات این کشور تاکید کرده است.

اشتون خاطرنشان کرد: ما همچنین خواهان بهبود وضع اقتصادی مصر هستیم اما بیشتر بر موضوع دموکراسی وتضمین آن تاکید داریم.
 


برچسب ها: کشته ، زخمی ، درگیری ، مصر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار