روسیه آمریکا را متهم کرد درخواست مسکو را برای تحویل دادن دو نفر از جنگ سالاران شورشی متهم به طراحی توطئه های تروریستی، نادیده گرفته است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری شین‌هوا، "آندری پلیپچوک" سخنگوی روس به خبرنگاران گفت وزارت کشور روسیه بیش از بیست سال است که خواستار استرداد مجرمان از آمریکا است ولی همکاران آمریکایی ما همه درخواست های رسمی روسیه را به دلایل نامعلوم نادیده می گیرند.

مسکو بارها از طریق پلیس بین الملل (اینترپل) از واشنگتن خواسته است "الیاس احمدوف" و "تاماز نعلبندوف" را که به علت اتهامات تروریستی در روسیه تحت تعقیب هستند به این کشور تحویل دهد.

پلیپچوک گفت: آمریکا همواره خود را به عنوان جبهه ای که با تروریسم بین المللی می جنگد به تصویر کشیده است و در همان حال مجرمان بسیار خطرناک را پناه می دهد. این سخنگو سیاست یک بام و دو هوای آمریکا را غیرقابل قبول دانست و گفت اگر به طور مشترک با تروریسم مقابله شود امکان ریشه کن کردن آن وجود دارد.

شایان ذکر است دستور بازداشت بین المللی احمدوف در سال 2001 به اتهام توطئه برای شورش مسلحانه در جمهوری چچن در قفقاز شمالی صادر شد. نعلبندوف نیز از سال 2002 به اتهام آدم ربایی و باج خواهی در جمهوری اوستیای شمالی تحت تعقیب بین المللی است.

وزارت کشور روسیه اعلام کرد به احمدوف و نعلبندوف گرین کارت آمریکا داده شده است. 
 



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار