يك حقوقدان بين المللي كانادايي در گفتگو با شبكه خبري پرس تي وي فاش كرد كشورهاي غربي به وسيله انفجارهاي تروريستي تلاش می کنند اختلافات مذهبی و فرقه ای ایجاد کنند .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه پرس تي وي ؛ ادوارد كوريگان حقوقدان بين المللي و متخصص  مسائل حقوق بشر در گفتگو با شبكه پرس تي وي به اظهار نظر در خصوص انفجارهاي تروريستي اخير در عراق كه منجر به كشته شدن 75 نفر در مناطق شيعه نشين شد پرداخت و اين گونه اقدامات تروريستي را ساخته غرب دانست. وي معتقد است غرب سني ها و شيعيان عراق را به جان هم انداخته و از اين راه به دنبال منافع خود است.

كوريگان در تشريح تازهترين موج حملات تروريستي در عراق گفت: به نظر من طرف هاي خارجي وجود دارند كه مي خواهند شيعيان و سني ها باهم بجنگند و از مسائل ديگرمانند،مسئله فلسطين،مداخله غرب و كنترل نفت خاورميانه غافل باشند.

 بنابراين افرادي هستند كه سعي دارند با ساختن حوادثي اين دو گروه باهم بجنگند و البته هم در جامعه شيعيان و هم سني ها كساني هستند كه به دام مي افتند و واكنش نشان مي دهند و دست به اقدامات تلافي جويانه ميزنند .

چند سال قبل چند سرباز انگليسي ملبس به لباس عربي در ماشيني پر از مواد منفجره و سلاح دستگير شدند.آنها توسط پليس دولتي كه امريكاييها تعيين كرده بودند دستگير شدند اما سپس انگليسيها با تانك به زندان حمله كردند و اين افراد را فراري دادند زيرا نمي خواستند آنها مورد بازجويي قرار بگيرند. و گزارشهاي متعدد ديگري هم وجود دارد كه افرادي سعي مي كرده اند حوادثي را به وجود آورند و بمب هايي را منفجر كنند كه بخشي از نقشه به جان هم انداختن شيعيان و سني ها و همجنين ديگر گروه ها بود.

  وي افزود افراد ديگري هم هستند كه با اين نقشه موافقند و مي خواهند عراق را ويران كنند،و طرفهاي خارجي هستند كه در تلاشند مردم مختلف و جوامع مختلف عراق را به جان هم بيندازند.  اما نتيجه نهايي يكي است.نتيجه ، ايجاد هرج و مرجي است كه به قدرتهاي خارجي امكان مي دهد از اين وضعيت نهايت بهره را ببرند.

 و البته تلاشهايي هم از سوي چند گروه انجام مي شود.از سوي اسرائيلي ها ،انگليسي ها، امريكايي ها و فرانسوي ها تا در سوريه هم جنگ فرقه اي راه بيندازند كه به عراق هم كشيده خواهد شد و همچنين لبنان را تجزيه  كنند .

 اين متخصص مسائل حقوق بشر در مورد اين كه چه كساني از حملات تروريستي اخير سود مي برند گفت: مسئله مهم همين است چه كسي سود مي برد. واقعا مردم عراق سود نمي برند.سني ها و شيعيان سود نمي برند بلكه کشورهای خارجي كه مي خواهند عراق را تجزيه كنند و بهره كشي كنند سود مي برند.

كوريگان افزود مطئنم كه اكثر مردم مي دانند اين سرويس جاسوسي امريكا و انگليس بودند كه القاعده را به وجود آوردند يعني  پايگاه های افراطیون كه مي توانند به دولت ها حمله كنند. بنابراين اين کشورهای غربی هستند كه سعي دارند حوادثي را به وجود آورند. 

  وي در نهایت بار ديگر تاكيد كرد، پس چه كساني سود مي برند؟ قطعا آنها مردم منطقه نيستند.ايران نيست،مردم سوريه كه اكنون شاهد ويراني كشورشانند نيستند.   

برچسب ها: عراق ، انفجار ، اختلاف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار