فرمانده پاسگاه محيط باني دشت لار گفت: با توجه به استقبال شهروندان براي ماهيگيري در درياچه لار با پايان پروانه هاي صيد شايد امروز آخرين روز ماهيگيري در اين درياچه باشد.

ميرزا کريمي در گفتگو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران؛ گفت: فصل صيد ماهي قزل آلاي قرمز بنا بر سنت سالهاي گذشته از 24 تيرماه آغاز و تا پايان شهريور ماه ادامه دارد.
وي افزود: امسال نيز طبق مصوبه سازمان محيط زيست 3 هزار پروانه صيد براي اين فصل در نظر گرفته شده که با استقبال شهروندان تقريبا روزهاي پاياني خود را مي گذراند
.
ميرزا كريمي ادامه داد: با توج به اينکه تنها در روزهاي دوشنبه و چهارشنبه پروانه صيد واگذار مي شود و طي اين مدت کوتاه نزديک به 2 هزار و 100 پروانه به ماهيگيران واگذار شده به عبارتي روزي بين 700 تا 800 پروانه فروخته شد.
فرمانده پاسگاه محيط باني دشت لار با بيان اين مطل که در اين مدت تخلفي مشاهده نشده تصريح کرد: با توجه به اينکه بهاي هر پروانه امسال 100 هزار ريال تعيين شد که هر شخص تنها حق صيد 5 قطعه ماهي آن هم با قلاب را داشت که در صورت تخلف به از اي هر قطعه 200 هزار ريال جريمه مي شدند اما خوشبختانه امسال هيچ تخلفي مشاهده نشد.
وي ادامه داد: ماهي قرل آلاي خال قرمز از خانواده آزاد ماهيان و از ماهيان بومي کشور است که در درياچه ها و رودخانه هاي با آب هاي سرد، پاک و سرشار از اکسيژن زندگي مي کنند.
ميرزا کريمي در ادامه افزود: منطقه لار به دليل اقليم سرد و کوهستاني و بارودخانه ها و نهرهايي با آب شيرين و پاک فضاي مناسبي براي زيست اين گونه ارزشمند بوجود امده است.
فرمانده پاسگاه محيط باني پارک ملي لار در پايان خاطرنشان کرد: پارک ملي لار با مساحتي نزديک به 28 هزار هکتار در دامنه غربي قله دماوند واقع شده و درحال حاضر با چهار پاسگاه محيط باني دلي چاي، کمردشت، قوشخانه و ايرا حفاظت و کنترل مي شود./جم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار