شاخص کیفیت هوای تهران به علت افزایش ذرات معلق بیش از حد مجاز هم اکنون در شرایط ناسالم قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران و براساس اطلاعات رسیده از ایستگاه های سنجش الودگی هوای شهر تهران: از میزان غلظت کلیه الاینده ها البته به غیر از منواکسید کربن و دی اکسید گوگرد نسبت به روز گذشته در همین ساعت کاسته  شده است و این در حالی است که میانگین غلظت آلاینده های ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون به فراتر از حد مجاز رسیده است.

 طبق این گزارش: هم اکنون ایستگاه  شهرک چشمه به لحاظ آلاینده ذرات معلق کمتر از دو  و نیم  میکرون در وضعیت ناسالم به سر می برد و از سوی دیگر به علت اینکه شاخص کیفیت هوا برای الاینده دی اکسید نیتروژن عدد بالای 200 را در نظر گرفته در تحلیل و پیش بینی ایستگاه هایی که مقدار اطلاعات آن کمتر از 200 می باشد منظور نمی گردد.

 این گزارش به نقل از هواشناسی حاکی است:  انتظار می رود که به علت آسمانی صاف در پاره ای نقاط وزش باد طی 24 ساعت آینده شاخص کیفیت هوا در شرایط ناسالم برای گروه های حساس باقی بماند.

 گفتنی است: احتمال افزایش علائم تنفسی  در افراد حساس تشدید بیمارهای های قلبی و ریوی، مرگ و میر زود رس در مبتلایان به بیماری های قلبی و ریوی و افراد مسن وجود دارد.

لازم به ذکر است: افراد حساس و مذکور تا زمان بازگشت هوا به شرایط سالم تا حد امکان از قرار گیری در فضای آزاد به مدت طولانی اجتناب کنند./س

برچسب ها: آلودگی ، هوا ، تهران ، ناسالم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار