هماهنگي صنعت و کشاورزي در راستاي افزايش توليد سبب سرازيري سرمايه گذاري هاي صنعت در بخش کشاورزي مي شود که اين مهم افزايش صادرات را دربر دارد.

داوود يارمحمدي کارشناس کشاورزي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با اشاره به اهميت توجه به بخش کشاورزي در دولت آينده گفت: در حال حضار چهار ميليون خانوار به طور مستقيم و شش ميليون خانوار به صورت غير مستقيم از بخش کشاورزي ارتزاق مي کنند که اين امر نشان ميدهد 90 درصد اقتصاد سند هاي کوچک و روستاها از کشاورزي تامين مي شود.

وي گفت: به دليل عدم برنامه ريزي و عدم هماهنگي در بخشها و زيربخشهاي کشاورزي شاهد واردات بي رويه هستيم که دولت بايد با ثبات مديريتي در بخش کشاورزي واردات را کنترل کنند.

اين کارشناس کشاورزي ايراني را نيازمند برنامه ريزي زماني دانست و ادامه داد: با برنامه ريزي زماني در کشاورزي مي‌توان همگام با نياز بازار و مصرف کننده پيش رفت زمانيکه تقاضا در بازار زياد است با ذخيره سازي در فصول مناسب مي‌توان مديريت تقاضا داشت.

يار محمدي با تاکيد بر اينکه از اهداف مهم دولت آينده فعال نگه داشتن صنعت و کشاورزي در کنار هم است گفت: توجه به کشاورزي در کنار بخش صنعت سبب مي شود سرمايه گذاري هاي موجود در بخش صنعت به سمت کشاورزي هم سرازير مي شود و با گسترش کشاورزي مکانيزه هماهنگي در عرصه صنعت و کشاورزي ايجاد شود.

وي تصريح کرد: ارتقا مکانيزاسيون کشاورزي از مهمترين مسائل مهم در بخش کشاورزي است دولت آينده بايد با سرمايه گذاري در اين بخش با توجه به اقليم و روش کشاورزي هر منطقه در اين زمينه برنامه ريزي ويژه اي داشته باشد.

يارمحمدي خاطرنشان کرد: تغيير الگوي کشت در نقاط مختلف کشور تجديد نظر در يارانه بخش کشاورزي و هماهنگي دوت و مجلس در تدوين قوانين اين بخش از جمله اقدامات موثر پيش روي دولت آينده است.

برچسب ها: هماهنگی ، صنعت ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار