تولید جو مالتینگ کشور، امسال نسبت به پارسال 30برابر افزایش یافت.

مدیرعامل تنها کارخانه صنعتی مالت کشور گفت: امسال 80 تن بذر جو مالتینگ در سطح 500 هکتار از اراضی شهرستان لردگان از توابع استان چهارمحال و بختیاری و شهرضا در استان اصفهان کشت شد، جو مناسب برای تولید مالت باید دانه بندی درشت و پروتئین مناسب داشته باشد.
رستمی افزود: از این سطح 3 هزار تن جو مالتینگ برداشت شد، دانه مالت، دانه جو فراوری شده جوانه زده است که در تولید ماءالشعیر، بیسکوئیت، شکلات، داروهای تقویتی و مواد آرایشی استفاده می شود.
وی اظهار داشت: کشت و برداشت این مقدار جو مالتینگ در کشور یک میلیون و 50 هزار یورو صرفه جویی ارزی به دنبال داشت.
مدیرعامل تنها کارخانه صنعتی مالت کشور، با اشاره به اینکه جو موجود در کشور به دلیل کوچک بودن مزارع و کشت ارقام مختلف یکدست نیست و به همین دلیل برای استفاده در صنعت مالت سازی مناسب نیست افزود: نیاز سالانه این کارخانه به جو را 15هزار تن است که از کشورهای ترکیه، روسیه، آلمان، قزاقستان، اوکراین، افریقای جنوبی، استرالیا و کانادا تامین می شود.
صنایع بهداشتی، دارویی و مواد غذایی بویژه کارخانجات نوشابه سازی کشور هرساله صد هزارتن دانه مالت به ارزش بیش از هزار میلیارد ریال از کشورهای اروپایی وارد می کنند و کارخانه به مالت استان چهارمحال و بختیاری قادر است (بیست) 20 درصد از نیاز بازار داخلی را تامین کند.
هم اکنون، در این کارخانه 400 کارگر و مهندس بومی به صورت مستقیم و غیرمستقیم مشغول فعالیتند که زیر نظر متخصصان صنعت مالت سازی کشور اموزش دیده اند.
نخستین کارخانه مالت سازی صنعتی کشور، با (سی)میلیارد ریال سرمایه گذاری بخش خصوصی و شبکه بانکی سه سال پیش در شهر هفشجان به فاصله 15کیلومتری مرکز استان چهار محال و بختیاری به بهره برداری رسید./س
برچسب ها: تولید ، جو ، مالتینگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.