مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی وفلزی خلیج فارس از طراحی، ساخت و بهره برداری دستگاه برداشت مواد معدنی (reclamer) توسط مهندسان این شركت خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، مسعود هندیان با بیان این مطلب افزود: با طراحی و ساخت قطعه اصلی دستگاه برداشت مواد معدنی (slew Bearing) توسط مهندسان منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس، این دستگاه بومی سازی شد.
 
وی افزود: این اقدام، سبب صرفه جویی هزینه 4000 دلاری تعمیر و بررسی دستگاه در هر ساعت توسط كارشناسان خارجی شد.
 
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس درباره ویژگی های دستگاه برداشت مواد معدنی گفت: این دستگاه به طول 75 و ارتفاع 20 متر و وزن حدود900 تن و قدرت برداشت 3000 تن مواد معدنی در ساعت است كه در بخش عملیات مکانیزه حمل و انتقال مواد معدنی از مجموعه انبارها تا درون کشتی، كار برداشت مواد و انتقال آن روی نوار نقاله را انجام می دهد.
 
وی ادامه داد: قطعه بومی سازی شده نیز به لحاظ شکلی 3.80 متر قطر و 3.5 تن وزن دارد.
هندیان در ادامه با بیان اینكه درصدد ایجاد نقشه راه و تدوین سند راهبردی مهندسی معکوس برای مطالعه علاقه مندان و مجامع علمی هستیم، اظهار امیدواری كرد كه با این روند و بر اساس اهداف از پیش تعیین شده، در آینده ای نزدیک چرخه مهندسی معکوس را از 60 درصد به 100درصد افزایش دهیم.

انتهاي پيام/
برچسب ها: بومی سازی ، معدن ، مهندسان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار