"دبير انجمن اسلامي مستقل دانشگاه تهران" گفت: در دولت نهم و دهم توجه ويژه‌اي به رشد علمي شد و نه تنها شاهد بالاترين رتبه توليد علم در منطقه بوديم، بلکه در جهان به موفقيت‌هايي دست يافتيم و در عرصه‌هاي مختلف توليد علم و ثبت اختراعات و مقالات علمي پيشتاز بوديم.

 علي عبدي در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اهميت علم و دانش در دانشگاه‌ها اظهارداشت: برخلاف کشورهاي غربي که در دانشگاه‌ها به آموزش تنها از جنبه کسب سود و درآمد توجه مي‌شود در کشور ما علاوه بر افزايش سطح علم و دانش، به سطح معرفت کمالي و ديني دانشگاه‌ها نيز توجه مي‌کنند.
 
وي به نقش دولت‌ها در افزایش سطح علمی جوانان اشاره کرد و افزود: در سال‌هاي پس از انقلاب، ما با دولت‌هاي مختلفي که هر کدام براي پيشرفت علمي کشور زحمت‌هاي زيادي کشيده‌اند روبرو بودیم، اما در دولت نهم و دهم توجه ويژه‌اي به اين امر شد. چرا که نه تنها شاهد بالاترين رتبه توليد علم در منطقه بوديم، بلکه در جهان به موفقيت‌هايي دست يافتيم و در عرصه‌هاي مختلف توليد علم و ثبت اختراعات و مقالات علمي پيشتاز بوديم.
 
عبدي با بیان اینکه سرمایه‌گذاری دولت نقش مهمی در دستیابی به موفقیت علمی داشت، افزود: دولت سرمايه‌گذاري‌هاي خوبي در اين راستا انجام داد، همچنين در بخش خصوصي و غير دولتي اجازه سرمايه‌گذاري در بخش دانش و پژوهش داده شد و ما شاهد شکوفايي آن در اين زمينه هستيم.
 
دبير انجمن اسلامي مستقل دانشگاه تهران با اشاره به بيانات مقام معظم رهبري مبني بر توسعه علم و دانش خاطرنشان کرد: نگاه دولت يازدهم به عرصه‏‌ علم و دانش نه تنها بايد مثبت باشد، بلکه لازم است جهت دستيابي به مراتب بالاتر علمي اقدامات بيشتري انجام گيرد در اين صورت است که تحريم‌هايي غربي‌ها علیه جمهوري اسلامي ايران  کاملا بي‌اثر خواهد شد و کشور  به جايگاه شايسته خود دست پيدا خواهد کرد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: دانشگاه ، آموزش ، علمی ، دولت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار