بي اشتهايي و دل دردهاي صبحگاهي در كودكان بدليل وجود يك نوع بيماري و يا مسائل اجتماعي و رواني و رفتاري بروز مي كند.

علي اكبر صيادي، دبير انجمن تغذيه در كودكان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: دل دردهاي صبحگاهي در كودكان مي تواند بدليل وجود بيماري هايي چون رفلاكس كه با علائم بي قراري، بوي بد در دهان و درد در بالاي ناف و بيماري عفونت ادراري همراه باشد.

وي تصريح كرد: برخي از كودكان بي اشتها مشكلات بيماري ندارند و در حد نيازشان غذا مي خورند و بي اشتهايي آنها اغلب به جنبه ي اجتماعي، رواني و رفتاري كودك مربوط مي شود.

صيادي با بيان اينكه تهديد، ارعاب و فريب دادن كودك مي تواند در كم اشتهايي او تاثير گذار باشد خاطرنشان كرد: اغلب كودكان در يك سنين خاص احتياج به استقلال دارند و تمايلي به زور غذا خوردن ندارند.

دبير انجمن تغذيه كودكان اظهار داشت: برخي كودكان به برخي از غذاها تمايل خاص دارند، و از خوردن هر غذايي اجتناب مي كنند بنابراين بهتر است مادران غذايي را كه كودك دوست دارد به او بخوراند.

وي افزود: خوردن قهوه، شيركاكائو، نوشيدني هاي شيرين و گازدار، عسل ،خربزه و گيلاس براي كودكان زير يكسال ممنوع است و همچنين خوراكي هايي كه فاقد ارزش غذايي هيتند مانند چيپس و پفك.

صيادي خاطرنشان كرد: به مادران توصيه مي شود ميوه هاي طبيعي انواع خشكبار مثل زرد آلو، كشمش را جايگزين خوراكي هاي ممنوعي كنند.

وي در پاسخ به اين سوال چرا برخي كودكان ناخون هاي خود را مي جوند افزود: اين امر بدليل وجود استرس در كودكان است و اين كار به آنان آرامش مي دهد و جاي نگراني وجود ندارد.

دبير انجمن تغذيه كودكان تاكيد كرد: همچنين مصرف شير گاو براي كودكان زير يكسال ممنوع، و بهتر است مادران با شير خود براي كودك فرني درست كنند و از خوراندن مايعات با شيشه شير به كودك و استفاده از پستانك خودداري كنند./ ح

برچسب ها: دل درد ، تغذیه ، عفونت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار