مخاطرات موتورسيكلت به عنوان يك وسيله پرطرفدار حمل و نقل در كشور آمار نگران كننده اي دارد و تمامي دستگاه هاي مرتبط بايد براي كاهش تلفات ناشي از آن وارد ميدان شوند.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از  شبكه اخبار اقتصادي و دارايي (شادا) به نقل از بيمه مركزي جمهوري اسلامي ايران، سيد محمد كريمي با اعلام اين مطلب افزود: هم اكنون بيش از ۹ ميليون موتورسيكلت در كشور ما وجود دارد اما متاسفانه فقط دو ميليون موتورسيكلت بيمه نامه معتبر دارند، اين در حالي است كه اين وسيله نقليه در يك چهارم حوادث رانندگي نقش دارد.
 
رييس كل بيمه مركزي جمهوري اسلامي ايران با اشاره به فعاليت هاي صورت گرفته در خصوص بالابردن سطح فرهنگ استفاده از موتورسيكلت و تسهيلات فوق العاده براي استفاده قشر موتورسوار از پوشش هاي بيمه اي تصريح كرد: رقم پرداختي براي دريافت بيمه نامه دارندگان موتورسيكلت بسيار ناچيز است اما متاسفانه بخش اعظم اين عزيزان مقوله بيمه را چندان جدي نمي گيرند كه اين موضوع تبعات تلخ و جبران ناپذيري را به دنبال دارد.
 
كريمي افزود: گاهي ديه اي كه دادگاه هاي محترم براي يك فقره تصادف منجر به جرح در نظر مي گيرند بالغ بر چند صد ميليون تومان مي شود كه پرداخت اين رقم از عهده موتورسيكلت داران خارج است و اين امر گاه بنيان هاي خانواده و حتي جامعه را دستخوش بحران مي كند.
 
وي در پايان از موتورسيكلت داران خواست با توجه به تخفيف هاي چشمگير شركت هاي بيمه و ساير تخفيف هاي مصوب ديگر هر چه سريع تر نسبت به خريد پوشش بيمه اي اقدام كنند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: فرهنگ ، بیمه ، موتورسیکلت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار