حجت‌الاسلام طباطبايي‌ن‍ژاد در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

لزوم تناسب جرم با مجازات/ کاهش وقوع جرم با افزايش درآمد سرانه

عضو کميسيون قضايي مجلس هشتم با اشاره به حجم ورودي پرونده‌ها به دادگاه‌ها گفت: افزايش درآمد جامعه متناسب با نياز افراد، موجب از بين رفتن عوامل جرم در جامعه و کاهش حجم ورودي پرونده‌هاي قضايي به دادگاه‌ها خواهد شد.

حجت‌الاسلام"سيد مصطفي طباطبايي‌نژاد" در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران در ارتباط با افزايش حجم ورودي پرونده‌هاي قضايي به دادگاه‌ها نسبت به استاندارد جهاني اظهارداشت: بايد راه‌کارهاي مناسبي براي کاهش حجم ورودي پرونده‌ها به دادگاه‌ها پيگيري شده تا عواملي که موجبات اين امر را فراهم مي‌کنند از ميان برداشته شوند.

وي يکي از راهکارهاي کاهش حجم ورودي پرونده‌ها را افزايش درآمد جامعه دانست و ادامه داد: چنانچه حقوق اداري افراد متناسب با نياز آنها در نظر گرفته شود بسياري از عوامل جرم در جامعه از بين خواهد رفت و اين مهم نقش مهمي در کاهش عوامل جرم دارد.

حجت‌الاسلام طباطبايي‌نژاد به وجود رشوه در جامعه اشاره کرد و گفت: يکي از مشکلات بسيار مهم در جامعه موضوع رشوه است که با با تعبيه تمهيداتي در اين زمينه مي‌توان از ورود پرونده‌هايي از اين دست به دادگاه‌ها جلوگيري کرد.

وي ادامه داد: چنانچه در هر اداري دبيرخانه‌اي وجود داشته باشد که افراد با مراجعه به آن، خواسته خود را ثبت کنند در اين صورت  نياز به ارتباط با افراد ديگر به منظور رسيدگي و احيانا اعمال نظر آنها نخواهد بود.

عضو کميسيون قضايي مجلس هشتم با اشاره به ‌لايحه قضازدايي و تاثير آن در پرونده‌هاي ورودي به دادگاه‌ها خاطرنشان کرد: اين لايحه موجب كاهش پرونده‌هاي ورودي به دادگاه‌ها و  كاهش آمار محكوميت‌ها شده ولي بايد در نظر داشت که بايد بين مجازات و جرم افراد تناسب وجود داشته باشد چراکه در صورت عدم تناسب بين جرم و مجازات مشکلات به قوت قبلي باقي خواهند ماند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: پرونده ، افزایش ، ورودی ، قضایی ، رشوه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار